Obecnie działania reklamowe możemy prowadzić na wielu kanałach. Najczęściej do tego celu wykorzystujemy Google AdWords (Google Ads) oraz Facebook Ads. Mierząc ruch i zyski z obu kanałów, popełniamy często duży błąd, zestawiając je ze sobą i patrząc, z którego kanału osiągamy lepsze wyniki. Jednak, gdy zestawimy je obok siebie i zaczniemy wykorzystywać informację z Google Ads i stosować je w kampaniach Facebook, i odwrotnie, zapewni nam to jeszcze lepsze wyniki z prowadzonych przez nas działań reklamowych.
W tym artykule postaramy się opisać najprostsze sposoby zbierania informacji z kampanii Google Ads i wykorzystania ich w kampaniach dla Social Media.
Pierwszym z nich jest zbieranie danych demograficznych. Prowadząc kampanię w sieci wyszukiwania, uzyskujemy dane na temat płci, wieku, dochodu gospodarstwa domowego oraz statusu rodzicielskiego. Google automatycznie segmentuje te dane tak, abyśmy mieli wgląd, jak zachowują się np. mężczyźni w porównaniu do kobiet lub osoby w wieku 18-24 lat w porównaniu do osób w wieku 35-44 lat.
Po zebraniu danych widzimy, które grupy najlepiej konwertują, a które grupy są najsłabsze i przynoszą nam najmniej zysku. Wykorzystanie tych danych przy tworzeniu kampanii w sieci społecznościowej Facebook, Twitter, Instagram może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia naszej kampanii. Dzięki temu łatwiej będzie nam dysponować budżetem reklamowym i więcej zainwestować w dobrze konwertujące grupy.
Podobnie jak przy danych demograficznych ważne jest ,,wyciągnięcie” danych geograficznych. Sprawdźmy, czy istnieją lokalizacje i obszary, na których uzyskujemy słabe wyniki. Czy istnieją obszary, gdzie uzyskujemy wysoką skuteczność? Warto wykorzystać te dane, aby skierować ruch w kampaniach społecznościowych na obszary, gdzie uzyskujemy wysoki ruch.
Na przykład prowadząc sklep, gdzie sprzedajemy luksusowe meble do domu. Kampania w sieci wyszukiwania pokazuje, że naszymi odbiorcami są przeważnie kobiety w średnim wieku, a najskuteczniejszymi obszarami, gdzie dochodzi do największej liczby konwersji to duże miasta: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław. Natomiast najgorsze wyniki mają mniejsze miejscowości i obszary jak: województwo świętokrzyskie, podlaskie czy warmińsko-mazurskie. W takim przypadku warto podzielić kampanię na dwie grupy. Jedną kierować na duże miasta, a drugą na obszary gdzie uzyskujemy gorsze wyniki. Ważne jest dostosowanie stawek i budżetów zgodnie z oczekiwaną wydajnością, a następnie optymalizacja w momencie, gdy zbierzemy dane z sieci społecznościowych.
Warto również modyfikować kampanie społecznościowe przy pomocy statystyk z kampanii Google Ads. Dobrą praktyką jest stosowanie różnych motywów i tekstów reklamowych w sieci wyszukiwania. Po przeprowadzonych testach należy wykorzystać najlepsze z nich w kanałach Social Media. Oczywiście mogą tutaj działać nieco inaczej, jednak warto mieć takie porównanie.
Korzystajmy również z narzędzi dostępnych w Google do przeprowadzenia analizy naszych odbiorców. Wybrać najlepiej konwertujących i za pomocą analizy statystyk uzyskać szerszy pogląd na to, kim są nasi odbiorcy. Na pewno będzie to niezwykle cenne dla pozostałych kanałów reklamowych. Warto uzyskać informację o ich zainteresowaniach oraz z jakich urządzeń najchętniej korzystają.
Wykorzystując powyższe dane, można rozpocząć tworzenie kampanii na platformach Social Media takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Prowadzona przez nas kampania w Google Ads zrobi dla nas podwójną pracę przy jednym budżecie: otrzymamy bezpośrednią odpowiedź do kogo i na jakim obszarze skierować nasze reklamy w kampaniach Social Media.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.