Wpis w Google Maps – warto go mieć?

Przeszukując lokalne wyniki zapytania takie jak fryzjer lublin, fotograf warszawa czy geodeta kraków oczom każdego z nas ukazuje się wynik wyszukiwania zawierający trzy wpisy z wyszukiwarki Google Maps. Potencjał takiego wpisu jest ogromny, znajduje się on bowiem tuż pod płatnymi wynikami wyszukiwania, czyli nad darmowymi SERPami (Search Engine Results Page). Jako lokalni przedsiębiorcy marzymy o tym aby tam się znaleźć. Dlaczego?

Przyczyn jest kilka:

  • możemy pojawić się w wynikach wyszukiwania bez potrzeby optymalizacji strony czy prowadzenia działań pozycjonujących
  • nawet nie posiadając własnej strony WWW możemy znaleźć się w wynikach wyszukiwania
  • możemy uzyskać dodatkowy link z wyników wyszukiwania (jeśli wykupimy także reklamę Google AdWords nasza strona może pojawić się trzy razy na jednej stronie danego zapytania)
  • zbieramy opinie użytkowników które budują wiarygodność w oczach klientów
  • możemy dodać oferty wydarzeń lub konkretnych produktów
  • klient bez konieczności wejścia na stronę widzi nasze dane kontaktowe
  • ma także możliwość dodania nas jako punktu nawigacji w aplikacji Google Maps

Statystyki Google Moja firma

Każdy wpis w Google Maps posiada swoje statystyki dzięki czemu w łatwy sposób możemy dowiedzieć się wielu istotnych informacji:

  • całkowita liczba wyszukiwań
  • usługi Google, z których korzystają klienci, aby znaleźć Twoją firmę (np. wyszukiwarka Google lub Google Maps)
  • najczęstsze działania klientów związane z Twoją wizytówką
  • liczbę zapytań o trasę dojazdu
  • kiedy i ile razy klienci dzwonili do Twojej firmy
  • liczba wyświetleń Twoich zdjęć firmowych w porównaniu do wyświetleń zdjęć innych firm
  • liczba zdjęć Twojej firmy w porównaniu do liczby zdjęć innych firm

Własna strona dzięki Google?

Wizytówka w Google oferuje jeszcze jedną ciekawą funkcjonalność – mianowicie założenie własnej strony WWW. Brzmi ciekawie i zapewne dzięki niej wielu osobom w pierwszej chwili powoduje szybsze bicie serca i możliwości zaoszczędzenia budżetu przeznaczonego na budowie profesjonalnej strony. Ale docelowo…

Google umożliwia co prawda stworzenie własnej strony ale wygląda to raczej jak tworzenie profilu na portalu społecznościowym. Utworzona w ten sposób strona znajduje się pod domeną „nazwa-firmy.business.site” a sama funkcjonalność skierowana jest raczej do osób nie potrzebujących zaawansowanej, o ile w ogóle potrzebujących, strony WWW.

A ile to kosztuje? I czemu tak drogo?

Założenie wpisu w Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne. Może to zrobić każdy, kto tylko ma odrobinę cierpliwości, ponieważ na pocztówkę zawierającą kod PIN, dzięki któremu możemy zweryfikować, czy rzeczywiście jesteśmy właścicielem firmy znajdującej się pod wskazanym adresem przyjdzie nam czekać nawet do 4 tygodni. Oczywiście istnieje także możliwość weryfikacji telefonicznej ale jest ona bardzo rzadko dostępna.

Same plus! Czy, aby na pewno?

W morzu korzyści płynących z założenia wpisu w Google Moja Firma warto pamiętać o elemencie, który może równie dobrze zachęcać, co zniechęcać użytkowników do odwiedzenia naszej strony lub skorzystania z naszych usług. Mianowicie opinie. Co prawda możemy na nie odpowiedzieć oraz zgłosić naruszenie zasad jeśli opinia jest bezpodstawna, wulgarna lub w inny sposób łamie regulamin Google, ale zawsze jesteśmy zależni od decyzji Google. Warto monitorować swoje opinie i dbać o zadowolenie użytkowników, bo nie ma nic gorszego niż widok jednej gwiazdki na pięć w wynikach wyszukiwania.

No to wato czy nie warto?

Warto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *