Google wdrożyło program zwiększenia przejrzystości systemu reklamowego Google Ads dzięki, któremu odbiorcy reklam będą mogli sprawdzić, kto i dlaczego wyświetla im daną reklamę. Do tego, potrzebne jest zweryfikowanie tożsamości reklamodawców, aby informacje mogły być ogólnodostępne. Dostałeś informację o konieczności weryfikacji Twojego konta reklamodawcy? Nie martw się, pomożemy Ci przejść ten proces!
Weryfikacja tożsamości
Jeśli zostałeś wytypowany do procesu weryfikacji reklamodawcy po otrzymaniu e-maila i powiadomienia na koncie będziesz mieć 30 dni na rozpoczęcie wypełnienia sekcji „Informacje o Twojej firmie”. Pamiętaj, że po upływie tego czasu bez dokonania weryfikacji konto Google Ads zostanie tymczasowo zablokowane. Po podaniu informacji w tej sekcji zostaniesz poinformowany o kolejnych krokach wymaganych do przejścia procesu weryfikacji. Następne etapy będą zależeć od tego czy działasz w imieniu organizacji, czy osoby fizycznej, a także od struktury konta i konfiguracji płatności.
Od udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w pierwszej sekcji „Informacje o Twojej firmie”, zależy, czy będą wymagane dodatkowe kroki w weryfikacji tożsamości. Wymagane etapy będą widniały w sekcji „Twój stan” na stronie Weryfikacja reklamodawcy.
Więcej informacji na temat weryfikacji konta reklamowego przeczytasz na stronie Supportu Google – weryfikacja konta reklamowego.
Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Google Ads — jaki jest tego cel?
Głównym celem jest zwiększenie ochrony użytkowników Google, weryfikacja tożsamości reklamodawcy pozwoli zmniejszyć liczbę oszustw i nadużyć, które wiążą się z wykorzystaniem tej funkcji. Dotyczy to informacji o firmie, które umożliwiają używanie nazwy i logo firmy w reklamach w wyszukiwarce. Google chce sprawdzić, kto płaci za reklamy i kogo te reklamy promują, a także czy branża jest na liście tych, które możemy określić jako legalne.
Jak zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?
Proces weryfikacji konta Google Ads to nic innego jak dostarczenie plików, zdjęć i informacji do systemu. Do weryfikacji, jeśli działasz w imieniu organizacji, potrzebne będzie przesłanie jednego z dokumentów rejestracyjnych wymienionych poniżej.
- Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
- odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Procedura weryfikacji, jeśli jesteś osobą fizyczną, wymaga przesłania dokumentu tożsamości ze zdjęciem wydanego przez organ państwowy w jednym z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub w Szwajcarii. Tym dokumentem może być:
- dowód osobisty,
- prawo jazdy,
- paszport,
- zezwolenie na pobyt,
- wiza.
Ważną informacją jest to, że Google akceptuje odpisy z KRS I CEiDG w wersji PDF, co wiele ułatwia, ponieważ taki dokument możesz pobrać z tych rejestrów online. Do prawidłowego przebiegu weryfikacji równie istotne jest to, aby dane w centrum płatności Google Ads (adres i nazwa firmy) były takie same jak we wpisie KRS czy CEiDG. Możesz spodziewać się również, że Google poprosi oprócz potwierdzenia nazwy i adresu firmy o zweryfikowanie Twojej tożsamości i przesłania zdjęcia np. dowodu osobistego.
Ostatni istotny element to uzupełnienie rubryk o dane. Do tego będą Ci potrzebne:
- adres, nazwa przedsiębiorstwa, kod pocztowy i miejscowość — przedsiębiorstwa,
- adres, kod pocztowy i miejscowość — właściciela profilu płatności konta Google Ads.
Uwaga! Fotografia dokumentu musi przedstawiać jego front i tył. Bardzo istotną kwestią jest to, że zdjęcia bez problemu można przesłać w dwóch plikach.
Jak rozpocząć proces weryfikacji? – ważne!
Proces weryfikacji rozpoczynasz kliknięciem żółty przycisk — na górze ekranu lub wchodząc w zakładkę „Narzędzia i ustawienia” → „Podsumowanie” → „Ustawienia” → „Weryfikacja reklamodawcy”.
Ile potrwa weryfikacja ?
Cały proces dodawania informacji potrzebnych do weryfikacji potrwa nie dłużej niż 30 min. Sprawdzanie materiałów przez Google może potrwać nawet tydzień, lecz zazwyczaj trwa to kilka godzin. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i nie zapomnij o weryfikacji.
Podsumowanie
Weryfikacja początkowo może wydawać się trudna, lecz wierzymy, że podołasz temu zadaniu. Jeśli miałbyś jednak jakieś wątpliwości, nasi specjaliści pomogą Ci nie tylko przy weryfikacji, ale również w tym, aby Twoje reklamy w Google Ads wreszcie zaczęły sprzedawać. Chcesz lepiej poznać naszą ofertę? Sprawdź, dlaczego warto nam zaufać – reklamy w Google Ads i powierz budowę swojej strategii reklamowej profesjonalistom.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.