Webmasterzy, specjaliści SEO i narzędzia do sprawdzania pozycji w wyszukiwarce jasno potwierdzają ewentualność wprowadzenie nowego update’u przez Google.
Jeszcze przed weekendem można było spostrzec, że zmiany pozycji mogą mieć związek z aktualizacją algorytmu, która miałby mieć na celu jeszcze bardziej dokładne sprawdzanie jakości dostarczanych linków. ,,Fred”, bo tak została okrzyknięta ostatnia aktualizacja, wywołała niemało szumu w branży i już na początku lutego uderzyła w społeczność praktykującą tzw. ,,black hat” SEO, ingerując w linki uznane za spamerskie. Mało tego pod lupę najprawdopodobniej brane są także treści – ich jakość i unikalność.
Z obserwacji strony, które zanotowały spadki związane z nową aktualizacją i analizy ich zawartości, opinie w Sieci skłaniają się do jednego wniosku – na skutek Freda, obrywają strony, których content nastawiony jest na zysk a nie na pomoc użytkownikowi.
Jak wszyscy doskonale wiedzą, Google niechętnie ujawnia informacje o planowanych nowościach i mało kiedy też oficjalnie potwierdza wprowadzane aktualizacje. Jednak obserwacja codziennych wyników pochodzących ze zautomatyzowanych narzędzi wykorzystywanych w pracy SEOwca, pozwalających śledzić rankingi i inne zmienne, można zaobserwować obecnie znaczną zmienność i wahania, co jest wskaźnikiem pewnych aktualizacji.
Jak każde aktualizacje jednym przyniosą spadki innym frazom wzrosty pozycji. Dobrze jednak byłoby znać oficjalne stanowisko Google w tej sprawie, choć póki co nie pozostaje nic innego niż obserwować sytuację i wyciągać wnioski we własnym zakresie.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.