Reklamy wyświetlane w messengerze zapowiadane były już jakiś czas temu. Czy prognozy lub może obawy właśnie się spełniają? O tym opowiemy w dzisiejszym artykule.
Zacznijmy jednak od początku. Messenger istniał dawniej jako samodzielna aplikacja, która jedynie opcjonalnie skracała drogę między wymianą wiadomości pomiędzy przyjaciółmi z Facebook’a. Dziś stanowi jedyny kanał komunikowania się przez tę platformę społecznościową i choć wielu z nas chętnie zrezygnowałoby z korzystania z MSG, nikt nie pozwoli sobie na to, by odciąć się od szybkich konwersacji prowadzonych przez Facebook’a.
Reklamy w messengerze
Na tym jednak nie koniec! Facebook oficjalnie testuje reklamy w messengerze, które jak podają we wpisie nie będą mogły być blokowane, a jedynie oznaczane jako materiał, którego nie chcemy oglądać. Jak się domyślacie już na etapie testów brak decyzyjności użytkowników w kwestii możliwości pomijania reklam spotkał się z negatywnym odzewem. Czy takie reakcje wpłyną na zmianę opcji wyświetlania? Okaże się z czasem.
Wygląd reklam
W przeciwieństwie do formatów reklamowych wyświetlanych na FB, kreacje reklam prezentowanych w messengerze znacznie wyróżniają się spośród standardowych elementów komunikatora, co jest po prostu nie wygodne i zwyczajnie denerwujące. Mimo tego, sam mechanizm działania reklam nie różni się od pozostałych, dostępnych formatów reklamowych i po kliknięciu grafiki przekierowuje do miejsca docelowego np. serwisu WWW. Warto wiedzieć, że cele, jakie możemy określać na tym etapie to jedynie Ruch i Konwersje, a do ich osiągnięcia posłuży nam póki co pojedynczy obraz lub format karuzelowy.
Reklamodawco – podejmij wyzwanie
Jak porażkę przekłuć w sukces? W tym już głowa reklamodawców, którzy będą chcieli zmierzyć się z negatywnie odbieranym przez użytkowników formatem reklam. Im ciekawszy będzie przekaz, tym większa szansa, że reklamy wyświetlane w messengerze nie będą denerwowały a konwertowały. Do odważnych świat należy!
Źródło: https://www.facebook.com/business/news/messenger-ads-are-going-global
Pod lupę bierze strony WWW i generuje raporty Google Analytics. Z chęcią pomoże Ci zaistnieć w Sieci dzięki kampaniom Google Adwords i ożywi Twój profil w Social Media.
Może Ci się spodobać
-
Kampanie Meta Ads – jak działa marketing i reklama na Facebooku?
-
Content is King – jak wysokiej jakości content prowadzi do sukcesu?
-
Dyrektywa Omnibus – jak dostosować do niej swój sklep internetowy?
-
Czy warto dbać pozytywne opinie w wizytówce Google? Jakie niosą ze sobą korzyści dla biznesu?
-
Kanały komunikacji w Internecie – dlaczego warto postawić na różnorodność?