SEO

Opieka nad wizytówką Google Maps – jak pozycjonować, by mieć efekty

Platforma Google daje przedsiębiorcom ogromny wachlarz możliwości co do reklamowania i pozyskiwania nowych klientów dla swojej firmy w sieci. Do najważniejszych zaliczamy przede wszystkim pozycjonowanie w Google (SEO) oraz kampanie Google Ads. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę, jakie efekty daje założenie i skuteczne prowadzenie profilu firmy w Google Maps. Posiadanie go sprawia, że użytkownikom o wiele łatwiej trafić na Twoją firmę podczas korzystania wyszukiwarki Google lub z map. Z tego artykułu dowiesz się, jak powinno się zoptymalizować wizytówkę Google Maps oraz jak kompleksowo o nią zadbać, by zwiększyć liczbę pozyskiwanych potencjalnych klientów.

Czym jest wizytówka w Google Moja Firma?

Wizytówka w Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie umożliwiające przedsiębiorcom promowanie swojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania Google lub bezpośrednio w aplikacji Google Maps. Po założeniu wizytówki i jej zweryfikowaniu, informacje o firmie, takie jak nazwa twojej firmy, adres firmy, numer telefonu i adres strony internetowej, będą widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukujących haseł związanych z Twoją działalnością. Wizytówka Google Moja Firma umożliwia również dodawanie zdjęć i opisów produktów lub usług oraz udostępnianie aktualności i ofert specjalnych. Dzięki temu możesz pokazać, czym się zajmujesz i jakie wartości reprezentuje Twoja firma. Wizytówka Google Moja Firma to skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie widoczności swojej firmy w Internecie.

pozycjonowanie wizytówki google

Jak założyć wizytówkę Google moja Firma?

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest dość proste, Aby to zrobić, należy wykonać następujące kroki:

  1. Zaloguj się do konta Google. Jeśli nie posiadasz konta, będziesz musiał je najpierw utworzyć.
  2. Przejdź na stronę „Google Moja Firma” (https://www.google.com/business/).
  3. Kliknij przycisk „Załóż bezpłatną wizytówkę”.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać informacje o swojej firmie, takie jak adres, numer telefonu i adres strony internetowej. Możesz również dodać zdjęcia swojej firmy lub produktów.
  5. Po zakończeniu wypełniania formularza kliknij przycisk „Zapisz i wyślij do sprawdzenia”.
  6. Google wysyła Ci kartę z kodem weryfikacyjnym, który trzeba będzie wprowadzić, aby zweryfikować swoją wizytówkę. Możesz również wybrać opcję weryfikacji przez telefon lub email.

Jeśli nie chcesz tego robić sam, możesz zlecić tę czynność agencji, która zajmuje się dla Ciebie marketingiem internetowym. Po zweryfikowaniu swojej wizytówki Google Moja Firma będzie widoczna dla użytkowników w wynikach wyszukiwania Google. 

Opieka nad wizytówką Google Moja Firma

Zakładając wizytówkę w panelu Google Moja Firma, należy pamiętać, że samo to działanie niespecjalnie przyniesie oczekiwane efekty. Co prawda będzie ona widoczna w mapach i wyszukiwarce, ale z reguły na bardzo odległych pozycjach, do których większość użytkowników raczej nie zagląda. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi tzw. pozycjonowanie lokalne, które pozwala tak przygotować wizytówkę, by osiągała wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe. Uzyskanie wysokich pozycji znacząco ułatwi potencjalnym klientom dotarcie do Twojej wizytówki, co w połączeniu z dobrze przygotowane treścią wpłynie na zainteresowanie usługami firmy. 

pozycjonowanie wizytówki google

Jakie firmy powinny zadbać o wizytówkę w mapach Google?

Nie ma ograniczeń co do tego, jakie firmy mogą posiadać wizytówkę w Google Maps, jednak należy pamiętać, że największe korzyści przyniesie ona na rynku lokalnym. Wizytówki dopasowywane są do użytkowników, według lokalizacji, w jakiej się znajdują. Przykładowo, jeśli będąc w Lublinie, wpiszesz w wyszukiwarkę hasło „pozycjonowanie stron”, wyświetlać się będą wyłącznie wizytówki firm, których siedziby zlokalizowane są w tym mieście lub w okolicy. Dlatego właśnie kompleksową opiekę nad wizytówką w Google Maps sugerujemy przede wszystkim lokalnym firmom, którym zależy na budowaniu widoczności w regionie.

Jak skutecznie przygotować wizytówkę w wyszukiwarce Google?

Jak już wspomnieliśmy działanie wizytówki, polega na wyświetlaniu jej zawartości potencjalnie zainteresowanym użytkownikom. Jej treść oraz lokalizacja jest weryfikowana za pomocą algorytmów Google, które oceniają wartość wizytówki. Im wizytówka jest bardziej dopasowana pod wyszukiwane frazy, tym większa możliwość na wysoką pozycję firmy w mapach. Kluczową rolę odgrywają wszelkie informacje o Twojej firmie zawarte w wizytówce, m.in. są to: duża ilość wartościowych wpisów, dobre opinie, zdjęcia oraz maksymalnie ułatwiony kontakt.

Odpowiednia optymalizacja wizytówki Google Moja Firma krok po kroku

Dużo piszemy o tym, że wizytówka powinna być odpowiednio z edytowana. Co to tak naprawdę znaczy? Każda z wizytówek zbudowana jest kilku stałych segmentów, których zawartość ma ogromne znaczenie w kontekście jej pozycji w wyszukiwarce. Kompleksowe przygotowanie oraz prowadzenie wizytówki to dość pracochłonny i wymagający proces. Najważniejsze jego aspekty i czynności przedstawiamy poniżej.

optymalizacja wizytówki google

Opis firmy

Opis to jeden z najważniejszych punktów w kontekście wysokich pozycji wizytówki. Tworząc go, należy dokładnie przemyśleć, co chcesz w nim umieścić. Ważne jest, aby był napisany prostym i zrozumiałym, a zarazem poprawnym językiem. Pamiętaj, że opis, a zwłaszcza jego pierwsze 250 znaków, ma duży wpływ na rankowanie Twojej witryny. Nie możesz zapomnieć o umieszczeniu w nim odpowiednich słów kluczowych oraz określeniu obszaru, na którym świadczysz swoje usługi.

Usługi i produkty

Wizytówka Google udostępnia możliwość zaprezentowania oferowanych przez siebie usług oraz produktów. Każda z usług może zawierać tytuł oraz opis i cenę. Produkty natomiast wyświetlane są z podziałem na kategorie oraz kolekcję. Każdy z nich zawiera tytuł opis, zdjęcie, oraz link do swojej strony. Wyświetlane są one za pomocą karuzeli produktów. Uzupełnienie tych danych znacznie uatrakcyjnia całą wizytówkę oraz podnosi współczynnik CTR (współczynnik klikalności).

Zdjęcia i filmy

Zdjęcia i filmy, które są umieszczane w wizytówkach Google, również mają bezpośredni wpływ na pozycję Twojej firmy w rankingu. Google zaleca ich regularne publikowanie, motywując to wzrostem widoczności Twojej marki na mapach. Dlatego warto je dodawać tak często, jak to możliwe, szczególnie że nie ma ograniczenia ilości zdjęć. Niektóre firmy mają ich nawet kilka tysięcy! Już nawet kilkanaście zdjęć może poprawić Twoją pozycję.

Wpisy

Zakładka wpisy to kolejne miejsce, które pozwala skutecznie zoptymalizować wizytówkę Google. Regularne zamieszczanie wpisów znacząco przyczynia się do poprawienia widoczności. Google sugeruje, że powinny być to przynajmniej dwa wpisy w miesiącu. Aby wpisy miały wpływ na pozycję wizytówki, należy zwrócić szczególną uwagę na ostrość i jakość zdjęć, poprawny tytuł oraz zwięzłą i czytelną treść. Tekst wpisu powinien być zoptymalizowany pod kluczowe frazy oraz zawierać call to action (CTA) zachęcające klientów do działania.

Opinie w Google

Opinie to kolejny kluczowy czynnik rankingowy, który wpływa na pozycję wizytówki GMF. O wiele chętniej Google wyświetli potencjalnym klientom wizytówkę, która jest polecana przez innych użytkowników. Dodatkowo dobre opinie o wiele mocniej zachęcają użytkowników do skorzystania z usług. Sprawiają, że firma staje się wiarygodna i przyjazna. Warto zadbać by ogólna ocena firmy wynosiła powyżej 4. Dobrą praktyką jest również odpowiadanie na pozytywne, jak i negatywne komentarze.

Wirtualny spacer

Dodatkowym atutem, który z pewnością uatrakcyjni wizytówkę w oczach klientów i Google jest dodanie wirtualnego spaceru. Istnieje możliwość stworzenia wirtualnej wycieczki po wnętrzu firmy. Aby dodać wirtualny spacer Google do wizytówki, warto skorzystać z profesjonalnego fotografa posiadającego certyfikat Google.

Monitoring pozycji – jaką rolę odgrywa w opiece nad wizytówką firmy w Google

Aby mieć pewność, że wdrażane działania przynoszą zamierzone efekty, warto skorzystać z narzędzi pozwalających na monitoring widoczności wizytówki na mapach Google. Monitoring widoczności pozwala określić aktualną pozycję wizytówki na wszystkie wybrane frazy kluczowe. Dzięki niemu znamy punkt wyjścia do usprawnienia profilu oraz możemy zaplanować konkretne i długofalowe działania. Stały monitoring lokalnej widoczności w Google Maps pozwala również na szybkie reagowanie w przypadku zmian pozycji.

monitoring pozycji wizytówki

Co negatywnie wpływa na widoczność wizytówki Twojej firmy?

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na widoczność wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania Google. Oto kilka możliwych przyczyn:

  1. Brak lub słaba jakość treści na stronie internetowej firmy – Google uważa, że ​​strony z wysokiej jakości treścią są bardziej przydatne dla użytkowników i dlatego lepiej je rankinguje.
  2. Niska ocena wizytówki lub negatywne recenzje – zbyt niskie opinie na temat twojej firmy sugerują użytkownikom i robotom Google, że nie jest ona warta polecenia. 
  3. Brak lub słabe wskazówki lokalizacyjne – Google używa wskazówek lokalizacyjnych, takich jak adres, numery telefonów i adresy e-mail, aby określić, gdzie znajduje się Twoja firma i jakie usługi lub produkty oferuje. Jeśli te informacje są niedostępne lub nieaktualne, może to negatywnie wpłynąć na widoczność wizytówki
  4. Nieodpowiednie dane kategorii lub słowa kluczowe – Google używa kategorii i słów kluczowych do określenia, jakie usługi lub produkty oferuje Twoja firma. Jeśli te dane są nieodpowiednie lub niepełne, może to utrudnić Google’owi zrozumienie, co oferuje Twoja firma, co może negatywnie wpłynąć na jej widoczność.

Czy warto zlecić opiekną nad wizytówką w mapach Google?

Kompleksowa i profesjonalna opieką nad wizytówką w Google może pomóc w zwiększeniu widoczności firmy w wynikach wyszukiwania Google oraz na mapach. Jeśli Twoja firma jest dobrze widoczna, potencjalni klienci łatwiej ją znajdą i będą bardziej skłonni do skorzystania z jej usług. Jednak optymalizacja wizytówki wymaga dużo pracy i cierpliwości. Efekty nie są widoczne od razu i mogą wymagać nawet kilku miesięcy pracy, aby osiągnąć zadowalający poziom widoczności. Dlatego warto rozważyć, czy Twoja firma ma odpowiednie zasoby (czas, pieniądze, doświadczenie), aby samodzielnie przygotować oraz monitorować funckjonowanie wizytówki. Kompleksową opieką nad wizytówką razem z monitoringiem widoczności możesz zlecić naszej firmie. Posiadamy odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia, które pozwolą nam poprawić widoczność Twojej wizytówki w sieci Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *