Richsnipetts są to dodatkowe informacje, które widzimy podczas wyszukiwania w Google. Mają postać tekstu lub grafiki. Są przydatne, ponieważ dzięki nim, możemy w skrócie zobaczyć zawartość strony, która pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Jako richsnipetts mogą być wykorzystywane:
- opinie i recenzje
- oceny w opiniach
- osoby zdarzenia
- przepisy kulinarne
- zakupy i produkty
- filmy wideo.
Aby sprawdzić, czy mikroformaty są dobrze osadzone na stronie mamy do dyspozycji narzędzie, które służy do analizy serwisu internetowego, czy bloga. Do tej pory było dostępne pod adresem: http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets i wyglądało tak:
Od niedawna możemy korzystać z niego w nowej wersji. Zmianie uległ wygląd, ale działanie pozostało takie same. Jak wygląda i działa w nowej odsłonie możesz sprawdzić pod adresem:
http:/developers.google.com/structured-data/testingtool
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.