Nowe, rozszerzone reklamy tekstowe w Google AdWords

Standardowe reklamy tekstowe nie będą przyjmowane od dnia 26 października – czyli słów kilka o nowym formacie reklam w Google AdWords.

Nadszedł wreszcie dzień, w którym Google oficjalnie ogłosił uruchomienie rozszerzonych reklam tekstowych tzw. ,,expanded text ads” (ETAs). Możemy zaobserwować teraz o wiele dłuższe niż standardowe reklamy, które składają się z dwóch nagłówków i dłuższego opisu, z możliwością zawijania linijek tekstu w zależności od urządzenia, na którym są wyświetlane.

Osoby nadzorujące kreacje reklam w Google, na ostatniej konferencji SMX Advanced w Czerwcu zapewniły, że znane nam dotąd reklamy tekstowe, będą wyświetlane obok nowych rozszerzonych reklam do jesieni 2016 r.. Od dnia 26 października br. reklamodawcy nie będą już mieli możliwości stworzyć lub przesłać standardowych reklam tekstowych. Google nie podaje jednak daty, na którą przypadnie całkowite usunięcie istniejących już standardowych reklam. Póki dostępne są dwa formaty reklam, Google zachęca do przeprowadzenia testów w formie A/B, w celu sprawdzenia klikalności obu kreacji.

Nowe rozszerzone reklamy tekstowe (ETAs) składają się dwóch nagłówków, z których każdy liczy 80 znaków oraz dłuższego opisu, w którym wykorzystać możemy aż 80 znaków. Google twierdzi, że nowość ta, została specjalnie zaprojektowana, aby dać użytkownikom mobilnym więcej informacji i we wcześniejszych testach zanotowała wzrost wskaźnika CTR aż o 20%.

Co ciekawsze, nowo wprowadzony format reklam jest w pełni responsywny i dostosowuje swój wygląd do rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlany. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda aktualnie interfejs rozszerzonych reklam tekstowych (ETAs) oraz jak stworzone reklamy będą prezentować się w wynikach.

fb

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *