Z ostatniego wpisu na blogu Google mogliśmy dowiedzieć o nadchodzącym w maju Mobilegeddonie II – czyli bardziej restrykcyjnej wersji zmian w algorytmie, wprowadzonych wiosną zeszłego roku. Nowości dotyczyły zaliczania wersji mobilnej strony jako czynnika rankingowego. Pomimo ogromnej paniki strony, które nie doczekały się wersji mobilnej nie zniknęły z wyników, te które taką wersję posiadały mogły cieszyć się niewielką poprawą pozycji. Tym razem, jednak ma być inaczej.
W myśl zasady „mobile-first” Google znów planuje zaostrzyć zasady rankingowe wobec stron, które nie posiadają wersji mobilnej. Tym razem, można spodziewać się, że zmiany będą o wiele bardziej dotkliwe. Wszystko determinują statystyki według, których większa część ruchu pochodzi z wyników mobilnych, a nie desktopowych jak wcześniej. W Polsce podział póki co jest wyrównany, jednak tendencja mobile’a jest rosnąca.
Jak uchronić się przed bolesnym spadkiem z pozycji w wyszukiwarce? Radzimy dobrze wykorzystać czas pozostały do wprowadzenia zmian w algorytmie i rozszerzyć swoja stronę o wersję mobilną. Pamiętajcie – zegar tyka!
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.