Wyniki wyszukiwania wzbogacone o oceny rich snippets, (które pojawiają się podczas przeglądania wyników Google), są bardzo pomocne.
Recenzje lub opinie podkreślają kluczowe informacje i pomagają wyszukiwarkom zrozumieć dokładny cel strony. Dla użytkowników oznacza to oczywiście jeszcze bardziej trafne wyniki. Wpływają również pozytywnie na odbiór naszej witryny przez roboty google co popraia pozycjonowanie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak pozycjonować stronę sprawdź naszą ofertę – pozycjonowanie Lublin.
Aby uczynić review rich results bardziej pomocnymi i znaczącymi, Google zaktualizowało ich algorytmy. Dotyczy to również tych pozycji, które zostały oznaczone przez webmasterów jako nieprawidłowe. Google skoncentrowało się na schematach, które najbardziej nadają się do recenzji
Mimo że znacznik recenzji możesz dołączyć do dowolnego schematu, to jednak dla wielu rodzajów wyświetlanych opinii, gwiazdki nie wnoszą zbyt dużej wartości dla użytkownika. Dzięki wprowadzonym zmianom, Google ograniczyło pulę schematów, które pozwalają na pojawianie się review rich results w wynikach wyszukiwania.
Poniżej lista dozwolonych schematów:
• schema.org/Book
• schema.org/Course
• schema.org/CreativeWorkSeason
• schema.org/CreativeWorkSeries
• schema.org/Episode
• schema.org/Event
• schema.org/Game
• schema.org/HowTo
• schema.org/LocalBusiness
• schema.org/MediaObject
• schema.org/Movie
• schema.org/MusicPlaylist
• schema.org/MusicRecording
• schema.org/Organization
• schema.org/Product
• schema.org/Recipe
• schema.org/SoftwareApplication
Google nie będzie już wyświetlać „samoobsługowych” recenzji w polecanych fragmentach
Recenzje, które są uznawane za „samoobsługowe”, czyli opiniujące same siebie, nie są najlepszym rozwiązaniem dla użytkowników. Opinie na temat konkretnej firmy były umieszczane na stronie internetowej recenzowanej jednostki za pomocą bezpośredniego znacznika lub wbudowanego widgetu. Po wprowadzonej zmianie, Google nie będzie wyświetlało rozbudowanych wyników dla schematów LocalBusiness i Organization, jeżeli będą one kontrolowane przez oceniany podmiot. Właściwość „name” jest wymagana To jedna z większych zmian, jakie wprowadziło Google. W wyniku tej aktualizacji właściwość name stała się wymagana. Dlatego podczas dodawania opinii, upewnij się, że podałeś nazwę recenzowanego elementu. Ta aktualizacja pomoże użytkownikom uzyskać trafniejsze i bardziej sensowne recenzje, a jednocześnie nie będzie wymagać sporych zmian ze strony webmasterów. Wszystkie dostępne aktualizacje można znaleźć w dokumentacji Google.
Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/making-review-rich-results-more-helpful.html
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.