Od 2010 roku w mapach Google obok podstawowych informacji o hotelu, pojawiają się również ceny usług oferowanych w hotelach. W tym czasie reklamy hoteli z podanymi cenami pojawiły się w ponad 150 krajach. Pomogło to podróżującym wyszukać dla siebie optymalny hotel, zarówno pod względem ceny, jak i oferowanych usług.
W obecnym roku liczba kontaktów z hotelami poprzez Mapy Google wzrosła do 65%. Taki wzrost spowodował trudności w odpowiednim zarządzaniu reklamami.
Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom tak dużej grupy reklamodawców Google postanowiło rozszerzyć swój panel Google Ads o nowy typ kampanii. Wkrótce reklamy hotelowe staną się częścią platformy Google Ads. Umożliwi to zarządzanie reklamami hoteli na jednej platformie.
Wprowadzenie nowego typu kampanii niesie ze sobą następujące korzyści:
-
Duże grupy hotelowe, łatwiej będą mogły organizować swoje usługi według marek i klas swoich obiektów,
-
Uproszczone zostaną mechanizmy ustalania stawek. Optymalizacja stawek, w przypadku hoteli wygląda trochę inaczej niż w pozostałych branżach. Tutaj pod uwagę brane są również czynniki takie jak długość pobytu, dzień licytacji stawek oraz liczba odbiorców,
-
Wprowadzone zostanie inteligentne ustalanie stawek, za pomocą uczenia maszynowego. Będzie to miało na celu maksymalizację liczby rezerwacji, przy zachowaniu docelowego ROI,
-
Wzbogacone zostanie raportowanie wyników prowadzonych kampanii.
Wprowadzone zostanie również nowe centrum hotelowe do zarządzania cenami hoteli. Zarządzanie stale zmieniającymi się cenami usług w hotelach może być skomplikowane i czasochłonne. Dzięki przeniesieniu zarządzania kampanią hotelu do reklam Google Ads, zmianie ulegnie optymalizacja i zarządzanie wszystkimi kanałami cenowymi. Nowe centrum hotelowe ułatwi m.in.:
-
rozwiązywanie problemów z feedem produktowym, dzięki szybszemu i bardziej intuicyjnemu prowadzeniu produktów,
-
uprości reagowanie w sytuacjach kryzysowych, wykorzystanie nadarzających się okazji i poprawki w ofercie, dokonywane będą za pomocą jednego kliknięcia,
-
w nowym centrum hotelowym, poprawie ulegnie sposób przesyłania wykazu hoteli i opis oferty obiektów hotelowych.
Nowe reklamy hotelowe pojawią się jeszcze w tym roku jako wersja beta. Miejmy nadzieję, że nowy typ kampanii w Google Ads pomoże z jednej strony właścicielom hoteli i osobom sprzedającym pokoje hotelowe zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, a z drugiej ułatwi podróżującym znalezienie dla siebie optymalnej oferty hotelowej w czasie swojej podróży.
Tworzy skuteczne reklamy w Google AdWords, optymalizuje kampanie, maksymalizuje ROI i generuje zaawansowane Google Analytics.