Google testuje nowy wygląd oznaczeń reklam AdWords

Wygląda na to, że belka będąca wyróżnieniem linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania znów poddana została testom. Zmiany doświadczyć mogą użytkownicy z UK. Czy nowość zostanie wprowadzona na stałe, pewnie przekonamy się niebawem.

Kreacje oznaczeń reklam Google AdWords począwszy od 2007 roku zmieniały się średnio co rok lub dwa lata. Nieustannie eksperymentowano nie tylko z objętością wyniku ale w większości z jego wersjami kolorystycznymi. Początkowe barwne podświetlenia linku sponsorowanego w 2013 roku ustąpiły miejsca tzw. belce oznaczonej napisem ,,Reklama”. Obecnie także i ona przechodzi różnego rodzaju testy opcji kolorystycznych. Ostatnia zamiana koloru żółtego na zielony miała być spowodowana złymi skojarzeniami, jakich użytkownik doświadcza kojarząc kolor żółty z pewnego rodzaju ostrzeżeniem. Zielony natomiast przynosi na myśl bezpieczeństwo, spokój i energię (w tym przypadku do kliknięcia :)).

13770499_1318455854850322_2011535398846310663_n
Źródło: www.searchenginland.com

Google jednak nie zwalnia tempa jeśli chodzi o nowości w systemie reklamowym AdWords i ponownie sprawdza reakcje użytkowników na nowy wygląd linku sponsorowanego. Tym razem z belki z napisem ,,Reklama” znika zielone tło, pozostawiając jako wyróżnienie jedynie zielone obramowanie. Niestety polskie wyniki najprawdopodobniej nie zostały objęte testem, dlatego wierzymy na słowo Ginny Marvin, która w swoim wpisie na Search Engin Land opublikowała screen z wyników dostępnych w UK.

adwords-label-green-outline-matthew-barnes-tweet-800x454
Źródło: searchengineland.com/google-adwords-label-green-outline-test-268008

Jaki wniosek nasuwa się po przejrzeniu zmian dotyczących wyglądu reklam AdWords? Bez wątpienia dążą one do jak największego podobieństwa z wynikami organicznymi. Z roku na rok wyróżniają się coraz mniej, aż być może w niedługim czasie staną się bliźniaczo podobne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *