Czym są Google Ads – czyli koniec reklam Google AdWords

System Google AdWords osiągnął w tym roku pełnoletność i wraz z 18 rocznicą wprowadzenia na rynek najpopularniejszych reklam w Sieci kończy swoją karierę. Jego następcą będzie Google Ads, o którym Google poinformował marketerów, tym samym zapowiadając jego nadejście na dzień 24 lipca. To nie jedyna zmiana w marketingowych ekosystemie Google. Tego lata wiele popularnych narzędzi połączy się w nowe platformy o szerszych możliwościach – zapowiada gigant z Mountain View.

To koniec Google AdWords

Od czasu powstania systemu AdWords wiele się zmieniło. Zaczynając od samego wyglądu i oznaczenia reklam wyświetlanych w wyszukiwarce, przez typy kampanii, kończąc na nieustannie zmieniających się opcjach reklamowych. Za każdą zmianą wprowadzaną przez Google stał jeden cel – sprawić, aby reklamy przyciągały coraz szersze grono użytkowników. To właśnie dlatego coraz bardziej swoim wyglądem przypominają organiczne wyniki wyszukiwania, a liczba ich opcji dopasowań i dbałość o wysoką jakość wciąż rosną.

Przez 18 lat doczekaliśmy się reklam w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, reklam produktowych, remarketingowych i reklam promujących aplikacje. Korzystamy z reklam tekstowych, graficznych oraz reklam wideo, które z każdym dniem stają się coraz bardziej wartościowe i odpowiadają preferencjom użytkowników. Czy można tak nagle wycofać coś tak mocno zakorzenionego w świadomości użytkowników i jednocześnie dochodowego dla Google? Oczywiście, że nie!

Pożegnanie reklam AdWords oznacza jedynie koniec samej nazwy narzędzia, którą już niedługo zastąpi Google Ads posiadające dokładnie te same funkcje, co swój poprzednik. Jak zapewnia Google, nowa marka zachowa pełny zakres oferowanych dotychczas funkcji reklamowych dostępnych w największej wyszukiwarce na świecie oraz witrynach partnerskich i aplikacjach. Szczególnie ważnym dla mniejszych firm, powinien być fakt wprowadzenia przez Google specjalnego typu kampanii wykorzystującego technologię uczenia się maszynowego, dzięki czemu mniejsze przedsiębiorstwa mogą w łatwy sposób rozpocząć i prowadzić samodzielnie kampanie reklamowe oraz zdobywać potencjalnych klientów.

Google Marketing Platform

To zupełna nowość tylko z pozoru. Nieznana dotąc GMP ma zastąpić popularną platformę DoubleClik i Google Analytics 360 Suite. Rozwiązanie to ma za zadanie umożliwić szybszą i bardziej ścisłą współpracę pomiędzy marketerami, co według Google powinno przełożyć się na jakość prowadzonych kampanii i ich efekty. Dodatkowo w nowo przedstawionej platformie będzie można znaleźć zupełnie nowe narzędzie – Display & Video 360, które pod kątem funckjonalności ma odpowiadać możliwościom DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center.

Google Ad Manager

Jest odpowiedzią na nieustannie rosnące zapotrzebowanie reklamodawców na programowy dostęp do miejsc reklamowych dostępnych w różnych kanałach i urządzeniach. To hybryda pomiędzy DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange, mająca zagwarantować możliwość kompleksowego i zunifikowanego zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Od teraz zarabianie na publikowanych przez wydawców treściach ma być jeszcze łatwiejsze.

 

Google od zawsze szczyci się wysoką jakością oferowanych produktów oraz konsekwentnie realizuje swój cel, jakim jest zapewnienie użytkownikom Sieci wygodnego dostępu do interesujących ich zasobów. Różnego rodzaju testy, jakich często mamy możliwość doświadczać wpływają na wprowadzane w późniejszym czasie zmiany odpowiadające rozwojowi technologii i zmianom zachowań internautów. Czy tym, razem Google słusznie zrewolucjonizował tak wiele platform jednocześnie tworząc tym samym nowe produkty? Będziemy mieli okazję się o tym przekonać i ocenić jakość pracy z wykorzystaniem Google Ads, Marketing Ad Manager’a i całej Platformy Marketingowej.

 

Źródło: https://www.blog.google/technology/ads/new-advertising-brands/ 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *