Czy warto dbać pozytywne opinie w wizytówce Google? Jakie niosą ze sobą korzyści dla biznesu?

Wszyscy zgodzimy się, że wizytówka w wyszukiwarce Google to jedna z podstawowych form promocji własnej firmy w Internecie, a jeśli działamy lokalnie, jest to wręcz must have. Jednak samo stworzenie wizytówki i pozostawienie jej samej sobie niekoniecznie musi przynieść oczekiwane efekty. Dlaczego? Dowiesz się z poniższego artykułu.

 

Czym jest wizytówka w Google i jak działa?

O tym czym jest wizytówka Google, pisaliśmy już w poprzednich artykułach: Wpis w Google Maps – warto go mieć?. Dla przypomnienia jednak to nic innego jak profil firmy, który można stworzyć i bezpłatnie konfigurować za pomocą Panelu Firmy w Google. Pozwala on w szybki i łatwy sposób przekazać Klientom proste informacje o naszej działalności, takie jak:

  • nazwa firmy,
  • adres świadczonej usługi,
  • telefon,
  • adres strony www,
  • godziny otwarcia.

Najważniejszym elementem są opinie, które mogą zostawić korzystający z usług lub produktów Klienci.

Czym są opinie w wizytówce Google i czy warto zawracać sobie nimi głowę?

Opinie w wizytówce Google to proste recenzje wyrażone w formie krótkich komentarzy i oceny w postaci gwiazdek (od 1 do 5). Są dostępne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki Google, dlatego wyszukując daną firmę, mogą oni łatwo i szybko podejrzeć co sądzą o niej inni.

Wizytówkę jednej firmy w wyszukiwarce Google przegląda nawet od kilkuset do kilku tysięcy osób dziennie, dlatego ten system oceny ma ogromne znaczenie dla biznesu. Potencjalni Klienci, którzy przeglądają wizytówki częściej są skłonni skorzystać z oferty gdy firma jest wysoko oceniana.

Jakie konkretne korzyści daje duża ilości pozytywnych opinii w wizytówce Google?

Wiemy już, że warto zwracać uwagę na opinie o naszej firmie, pozostawione przez konsumentów. Lecz jakie są konkretne korzyści, które można osiągnąć, dbając o to, by ocena ogólna była jak najwyższa? Przede wszystkim należy wyróżnić cztery:

  • Większe zaufanie do marki – Konsumenci, widząc dużą ilość pozytywnych opinii Google, są skłonni chętniej korzystać z usług Twojej firmy.
  • Ochrona renomy i wizerunku – setki pozytywnych opinii sprawią, że nawet kilka negatywnych ocen nie zepsuje renomy firmy.
  • Lepsza pozycja w wyszukiwarce – wizytówki posiadające najwięcej pięciogwiazdkowych opinii w Google są wyświetlane przed wynikami wyszukiwania, co sprzyja pozyskiwaniu nowych Klientów.
  • Stały dopływ nowych Klientów – biznesy posiadające najwięcej ocen są chętnie promowane przez Google. Takie firmy mogą zyskać wielu nowych Klientów w krótkim czasie.

Jak widać korzyści, jakie możemy uzyskać, dbając o dobre opinie, wpływają na wiele obszarów. Dzięki nim pozycja marki na rynku jak i w Internecie może znacząco się zwiększyć.

Co gdy w wizytówce Google pojawią się opinie negatywne?

Może zdarzyć się tak, że na profilu pojawią się opinie nieprzychylne, ale jak się przed nimi uchronić? Po pierwsze należy zadbać o swoich Klientów tak, aby złych opinii było jak najmniej. Gdy jednak już się pojawią, warto na nie odpowiedzieć, by w sposób spokojny i racjonalny wyjaśnić dany problem. Klienci bardzo pozytywnie podchodzą do firm, które pomimo zaistniałej sytuacji chcą wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Takie osoby, pomimo pierwszego złego wrażenia chętniej wrócą, by jeszcze raz skorzystać z oferty.

Jeśli w krótkim czasie na profilu pojawi się dużo negatywnych opinii, możliwe, że wizytówka firmy padła ofiarą nieuczciwego ataku konkurencji. W takiej sytuacji można podjąć próbę usunięcia fałszywych opinii, zgłaszając je w Panelu Firmy.

By zniwelować negatywny wpływ opinii nieprzychylnych, warto również zadbać o to by zadowoleni Klienci, zostawili jak najwięcej ocen pozytywnych, prosząc ich o to po tym, jak skorzystali z oferty.

Jak odpowiadać na opinie google?

Jak zachęcić Klientów do dodawania opinii?

Jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na pozyskanie opinii jest przesłanie drogą mailową prośby o wystawienie rekomendacji tuż po skorzystaniu z usługi lub zakupu produktu. Warto wykorzystać ten moment podekscytowania nowym zakupem. W prośbie o zostawienie opinii ważne jest wyjaśnienie Klientowi, dlaczego to właśnie jego opinia jest ważna w budowaniu świadomości konsumenckiej. Warto również podkreślić, że pozostawienie opinii pomoże pokazać profesjonalizm firmy szerszej grupie osób. W ramach zachęty do zostawiania pozytywnej opinii można zaproponować Klientowi również rabat na kolejne zakupy. Ta opcja działa szczególnie dobrze, któż bowiem nie lubi otrzymać rabatu za tak prostą czynność.

Podsumowanie.

Ostateczna konkluzja może być tylko jedna – Warto zadbać o jak największą liczbę dobrych opinii w swojej wizytówce Google. Wysoka ocena bardzo pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce, przełoży się na wyższą sprzedaż oraz zaprezentuje firmę jako rzetelną i świadczącą usługi/produkty wysokiej jakości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *