Co to jest remarketing i jakie są jego rodzaje? – sposoby wykorzystania remarketingu
Zastanawiasz się, czy warto stosować remarketing swoich działaniach reklamowych w internecie? Jest to skuteczna strategia marketingowa, która pozwoli Twojej firmie dotrzeć do wcześniej zainteresowanych użytkowników, za pomocą wyświetlania spersonalizowanych reklam. Dzięki temu możesz skutecznie przypomnieć o swojej ofercie i utrzymać kontakt z potencjalnymi klientami. Jak dopasować reklamę do potencjalnych klientów i wykorzystać potencjał remarketingu na Facebooku lub innych portalach? Przeczytaj ten artykuł.
Do czego służy remarketing? – Jak robić to skutecznie?
Remarketing to skuteczna forma kampanii reklamowej, która pozwala Ci dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów, mających już wcześniej kontakt z Twoją stroną internetową, ale nie dokonali zakupu lub innej pożądanej przez Ciebie akcji. Reklamy remarketingowe e-commerce wykorzystują pliki cookies lub inne identyfikatory reklamowe, które śledzą użytkowników w Internecie i wyświetlają im spersonalizowane reklamy na podstawie ich wcześniejszych aktywności on-line. Wiesz już jak działa remarketing, a teraz dowiesz się, dlaczego powinieneś zacząć już teraz z niego korzystać. Celem remarketingu jest przekształcenie odwiedzających stronę www w rzeczywistych klientów Twojej marki, lub też wykonanie innych działań, takich jak subskrypcja newslettera, pobranie materiałów, lub wypełnienie formularzy kontaktowych. Remarketing pozwoli Ci również dotrzeć do osób, które już kiedyś wykazały zainteresowanie Twoją ofertę. Dzięki temu będziesz mógł zaangażować ich w bardziej interaktywny sposób, na przykład poprzez kliknięcie reklamy lub ponowne odwiedzenie strony internetowej.
O czym trzeba pamiętać wdrażając remarketing? – Zasady działania remarketingu
Chcesz, aby Twoje kampanie remarketingowe były skuteczne i zgodne z prawem ochrony danych osobowych? Zanim zaczniesz ten proces, musisz uzyskać zgodę od grupy osób na śledzenie ich aktywności w celach marketingowych. Upewnij się również, że Twoja polityka reklamowa jest zgodna z zasadami platformy reklamowej, którą wykorzystujesz do remarketingu. Unikaj używania obraźliwych, nieodpowiednich lub wprowadzających w błąd treści typu reklamy. Ważne jest również dopasowanie kampanii reklamowej do wcześniejszych zachowań użytkowników na stronie. Wykorzystaj dane dotyczące odwiedzanych stron, czy pozostawionych w koszyku produktów, aby dostarczyć swoim klientom bardziej spersonalizowany rodzaj reklamy, który będzie dla nich bardziej atrakcyjny. W swojej reklamie wykorzystaj różnorodne systemy reklamowe, takie jak reklamy wideo, teksty, czy banery reklamowe.
Dla kogo jest remarketing, czyli jak i gdzie wykorzystać remarketing?
Prowadzisz sklep internetowy lub zależy Ci na budowaniu świadomości Twojej marki? Remarketing to świetna opcja, jeśli chcesz przypomnieć się klientowi ze swoją ofertą. Dzięki śledzeniu wcześniejszych aktywności użytkowników na stronie wyświetlanie spersonalizowanych reklam konkretnego produktu, który wcześniej przeglądali, daje Ci szansę na to, że dojdzie do rozważania zakupu i transakcji przez klienta. Więc gdzie i jak wykorzystać go do zwiększenia ruchu na stronie?
- Sieci reklamowe – najpopularniejszym miejscem do wykorzystania remarketingu są sieci reklamowe Google Ads. Kampanie remarketingowe w Google Ads i pomogą Ci dotrzeć do użytkowników na wielu różnych stronach internetowych.
- E-maile – e-mail remarketing pomoże Ci w skutecznym zwiększeniu konwersji, dzięki wysyłaniu spersonalizowanych reklam i wiadomości do użytkowników, którzy zarejestrowali się na stronie, ale nie dokonali zakupu.
- Media społecznościowe – platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter posłużą Ci do wyświetlania reklam tym, którzy wcześniej mieli interakcję z danym profilem lub odwiedzili stronę Twojej firmy.
Rodzaje remarketingu – kampanie remarketingowe
Efektywna kampania remarketingowa jest zależna od wybranego rodzaju remarketingu. Każdy rodzaj posiada swoje indywidualne cele. Czym różnią się poszczególne strategie remarketingowe?
- Remarketing na stronie internetowej ( Site Remarketing) – to najbardziej podstawowy rodzaj remarketingu, który polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili daną stronę internetową, jednak nie dokonali na niej żadnych działań i transakcji. Tego typu reklamy są wyświetlane na innych stronach www, które uczestniczą w danej sieci reklamowej Google.
- Remarketing na stronach społecznościowych (Social Media Remarketing) – działa na platformach społecznościowych i umożliwia wyświetlanie reklam remarketingowych użytkownikom, którzy mieli wcześniej interakcję z profilem Twojej firmy.
- Remarketing na poziomie produktów (Product Remarketing) – koncentruje się na promowaniu konkretnych produktów lub usług, które były oglądane, gdy użytkownik odwiedził stronę. Dzięki temu reklamy są wyświetlane z dokładnie tymi samymi produktami, które wcześniej zainteresowały osoby odwiedzające Twoją stronę.
- Remarketing dynamiczny (Dynamic remarketing) – łączy się z danymi o produktach lub usługami dostępnymi na stronie internetowej. Reklamy remarketingowe są automatycznie generowane na podstawie wcześniejszych zachowań użytkownika na Twojej stronie, na przykład przeglądanie produktów, dodanie ich do koszyka, czy dokonanie zakupu.
- Remarketing e-mailowy (E-mail remarketing) – polega na wysyłaniu spersonalizowanych reklam w formie wiadomości e-mail do użytkowników, którzy wcześniej mieli interakcję z Twoją firmą. Może to być przypomnienie o opuszczonym koszyku, spersonalizowana oferta promocyjna lub oferta do kontynuowania subskrypcji.
Co to jest remarketing i dlaczego go potrzebujesz? – Zaufaj profesjonalistom w prowadzeniu Twojej kampanii remarketingowej
Samodzielne prowadzenie remarketingu wymaga nie tylko dobrego zrozumienia strategii marketingowej, ale również umiejętności technicznych, analizy danych i znajomości narzędzi reklamowych. To ciężkie zadanie, które może przytłoczyć nawet doświadczonych przedsiębiorców. Dlatego warto zlecić to zadanie wykwalifikowanym profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą, jak osiągnąć sukces w remarketingu. W naszej firmie posiadamy wiedzę na temat najnowszych trendów w zakresie tego zagadnienia oraz posiadamy dostęp do zaawansowanych narzędzi, które pozwolą nam zoptymalizować Twoją kampanię. Zlecając nam to zadanie, możesz mieć pewność, że zaproponujemy Ci odpowiednie strategie, które będą dopasowane do Twoich planów biznesowych.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.