Okulary Google w wersji Pinterest’a to nowa funkcjonalność dedykowana użytkownikom iPhone’ów i smartfonów wyposażonych w system Android, która została przedstawiona w minioną środę przez social-network-slash-search-engine.
Pinterest Lens app to aplikacja mobilna, która wykorzystuje aparat smartfona do rozpoznawania przedmiotów (ubrań, urządzeń, jedzenia itd.) by wyszukać ich odpowiedniki w bazie zdjęć Pinterest. Lens działa podobnie do zaniedbanej aplikacji wprowadzonej kiedyś przez Google – Goggles app, która obecnie jest dostępna jedynie dla użytkowników urządzeń wyposażonych w system Android. W celu przeprowadzenia wyszukiwania, należy umieścić przedmiot naszych zainteresowań w okrągłym obszarze pojawiającym się na ekranie smartfona, cierpliwie poczekać na dopasowanie wyników i już po kilku sekundach możemy przeglądać dopasowane do zeskanowanego produktu lub produktów obrazy zamieszczone wcześniej przez użytkowników Pinterest’a.
Możliwe będzie również wyszukanie produktów, które użytkownik będzie mógł kupić. Shop the Look, bo tak nazywa się opcja zakupów oferowana przez Pinterest, pozwoli zamienić wyszukane piny w realne oferty produktów wystawionych na sprzedaż. Dostępne produkty oznaczone mają być niebieskim kółkiem, które po dotknięciu pokaże więcej informacji o interesującym użytkownika produkcie i możliwości zakupu przedmiotu za pomocą samego Pinterest’a lub marek własnych.
Aplikacja nadal jest w fazie testów, a dokładna data jej wprowadzenia nadal pozostaje nieznana. Najwcześniej cieszyć się nią będą mogli użytkownicy zarówno urządzeń z systemem iOS jak i Android w Stanach Zjednoczonych.
Źródło: http://marketingland.com/pinterests-lens-app-turns-phones-camera-search-bar-206115
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.