Możliwości reklamowe w Google cały czas się rozwijają, a do naszej dyspozycji trafiają coraz bardziej zaawansowane metody reklamy. Jednym z bardziej rozbudowanych typów kampanii, jakie udostępnia nam Google, jest kampania Performance Max. Jakie daje możliwości? Kto i kiedy powinien z niej skorzystać? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
Czym jest kampania Performance Max?
Performance Max jest inteligentnym rodzajem kampanii Google Ads, który zastąpił inną tego typu kampanię – Smart Shopping Campaigns. Jak podaje sam Google – „Performance Max to nowy typ kampanii, który umożliwia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii”. Jest to świetne uzupełnienia tradycyjnych kampanii w sieci wyszukiwania, kierowanych na słowa kluczowe.
Performance Max pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby nowych klientów, ponieważ kieruje reklamy do wszystkich kanałów Google tj. sieci wyszukiwania i reklamowej, YouTube, Gmail, Map Google oraz Discover.
Kampania Performance Max opiera swoje kierowanie na wskazanych jej na etapie tworzenia sygnałach dotyczących odbiorców. Dzięki nim kampania może docierać do nowych, nieoczekiwanych segmentów odbiorców. Warto też wskazać wcześniej zebrane grupy remarketingowe, dzięki czemu reklama będzie śledzić użytkowników, którzy już mieli styczność z naszą stroną, kupili lub porzucili koszyk. Dodanie sygnałów dotyczących odbiorców z pewnością polepszy działanie systemów uczących się.
Co wyróżnia Performance Max na tle innych kampanii reklamowych Google?
Po pierwsze kampania Performance Max jest w pełni automatyczna. Dzięki temu Google pomaga dostosować stawki oraz wybrać najwłaściwsze banery i kanały tak, aby w jak największym stopniu poprawić efektywność zaplanowanej kampanii. Oczywiście, również w innych typach kampanii Google umożliwia korzystanie z automatyzacji, lecz tylko Performance Max pozwala na kierowanie reklam na wszystkie kanały jednocześnie, bez konieczności tworzenia wielu różnych kampanii. W ten sposób można uzyskać dużą konwersję, nie przepalając budżetu na reklamy, które akurat w danym momencie nie przyniosłyby właściwego efektu.
Kiedy warto skorzystać z kampanii Performance Max?
Ten typ kampanii reklamowej przede wszystkim powinien zainteresować właścicieli sklepów internetowych, ponieważ to im najbardziej zależy na maksymalizacji konwersji i ich wartości. Jak już wspominaliśmy, model ten pozwala na reklamowanie się w wielu miejscach jednocześnie (np. sieć wyszukiwania, YouTube czy GDN). Należy pamiętać jednak, że nie każdy może skorzystać z tego typu reklamy. Są one przeznaczone dla tych, którzy jako cel swojej kampanii wybrali „Ruch w witrynie”, „Potencjalni klienci”, „Sprzedaż” lub „Wizyta w lokalnym sklepie stacjonarnym”. Jeśli mielibyśmy zaproponować ten typ kampanii konkretnym klientom, na pewno byliby to przedsiębiorcy którzy:
- mają jasne i określone cele reklamowe,
- chcą, aby ich reklamy były obecne we wszystkich kanałach w ramach jednej kampanii,
- chcą maksymalizować wyniki swoich kampanii,
- chcą poszerzać dodatkowy zasięg kampanii w stosunku do kampanii w sieci wyszukiwania.
Istotnym jest jednak to, że kampania Performance Max nie jest rekomendowana jako pierwsza i jedyna kampania po utworzeniu nowego konta reklamowego. Jako automatyczna i zarazem inteligentna kampania jeszcze bardziej niż inne kampanie opiera się na algorytmach i systemach uczących. Przygodę z wyżej wspomnianą formą kampanii warto zacząć w momencie, gdy konto reklamowe uzbiera pewne dane. Algorytmy powinny mieć na czym bazować, żeby w późniejszym etapie działania kampanii były jeszcze bardziej doprecyzowane.
Jak tworzyć i optymalizować kampanię Performance Max?
Stworzenie dobrej kampanii Performance Max jest dość skomplikowane i wiąże się zadbaniem o wiele ważnych szczegółów, które mogą zaważyć o jej efektywności. W takim wypadku warto więc korzystać z usług doświadczonych specjalistów od reklam Google Ads, którzy wiedza jak dobrze ją zoptymalizować. Poniżej przedstawiamy konkretne kroki, jakie należy wykonać, by uruchomić kampanię Performance Max:
- Pierwszym etapem, który należy wykonać do włączenia reklam Performance Max, jest określenie właściwego celu kampanii. Cele, jakie można wybrać w tym modelu, wymieniliśmy poprzednim akapicie.
- Kolejny krokiem jest określenie celów konwersji. Powinny być one dobrane tak by były istotne dla firmy pod kątem biznesowym. Najczęściej system sugeruje przykładowe rozwiązania związane z wybranym celem kampanii, lecz można je wybrać również samemu.
- Po wybraniu celów należy przypisać konto Google Merchant Center do kampanii Performance Max. Jeżeli konto w Google Ads jest powiązane z więcej niż jednym kontem GMC, należy zdecydować, z którego z nich chce się korzystać. Konieczne należy ustawić również kraj sprzedaży produktów.
- Po przypisaniu GMC kolejnym krokiem jest ustalenie budżetu i stawek. W związku z tym, że ten model reklam jest inteligentny, możliwe są do wyboru jedynie dwa typy ustalania stawek:
- maksymalizacja liczby konwersji,
- maksymalizacja wartości konwersji.
- Następnym ważnym krokiem jest przejście szczegółowych ustawień kampanii Performance Max. Znajdą się tam takie informacje jak: lokalizacja, języki, harmonogram reklam, daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii czy rozwinięcie końcowego adresu URL.
- Kolejnym ważnym elementem kampanii jest grupa zasobów, z której Google będzie korzystać podczas tworzenia kreacji. Są to przede wszystkim: grafiki, logo, nagłówki, teksty reklamowe czy filmy. W kampanii Performance Max istnieje możliwość dodania kilka grup zasobów, by testować, które przyniosą najlepsze efekty.
Podsumowując, kluczem do skutecznej kampanii Performance Max jest dostarczenie systemowi jak największej ilości istotnych informacji już na początku. Dzięki temu Google szybciej się nauczy i będzie dopasowywał lepsze reklamy, nie tracąc budżetu.
Warto wspomnieć, że kampania Performance Max równie rewelacyjnie sprawdzi się nie tylko w przypadku branż zajmujących się sprzedażą, ale też w firmach świadczących wszelkiego rodzaju usługi.
Czym jest i jak działa kampania reklamowa Performance Max
Kampania Performance Max stanowi doskonałe wsparcie w procesie dotarcia do nowych klientów, umożliwiając automatyczne kierowanie reklam w sposób, który zapewnia optymalne wyniki. Jednak kluczowym elementem jest odpowiednie zoptymalizowanie kampanii i regularne monitorowanie uzyskiwanych efektów przez specjalistę od Google Ads, który w odpowiednim momencie wprowadzi niezbędne zmiany. Dzięki takiemu podejściu można mieć pewność, że realizowana kampania przyniesie doskonałe rezultaty już od samego początku jej działania.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoje działania reklamowe przynosiły jeszcze lepsze efekty, skontaktuj się z nami. Być może właśnie kampania Performance Max jest tym, co pomoże Ci pozyskać jeszcze więcej nowych klientów. Nasi specjaliści przeanalizują Twoje potrzeby i możliwości oraz dopasują odpowiednie typy kampanii tak, abyś Ty mógł cieszyć się z efektów, nie marnując budżetu na niewartościowe kliknięcia.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.