Wizytówka w usłudze Google Moja firma nie zawsze jest aktualizowana przez firmy, mimo tego, iż jest to miejsce niezbędnych informacji. W wielu przypadkach to właśnie z wizytówki Google korzystają użytkownicy, aby sprawdzić godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, czy dane kontaktowe, o czym zapominają przedsiębiorcy skupiając się jedynie na stronie internetowej.
Brak aktualnych danych w wizytówce Google Moja Firma to poważny błąd wizerunkowy firmy zwłaszcza w czasie takiej zarazy jak Koronawirus, gdzie w biegu próbujemy odnaleźć niezbędne dane.
Zaktualizuj dane kontaktowe i godziny otwarcia tak, by Twoi Klienci korzystający z wyszukiwarki Google lub serwisu Google Maps widzieli właściwe dane dotyczące Twojej Firmy np. zmienione godziny otwarcia lub informacje o tymczasowym zamknięciu (jeśli biuro jest chwilowo nieczynne).
Jak zmienić dane Google Moja Firma?
Większość wizytówek utworzona jest przez właścicieli firm (lub Agencje Marketingowe, które te firmy obsługują) i dostępne są w usługach Google pod adresem: https://business.google.com/
Jeśli po zalogowaniu się do usług Google Moja Firma nie widzisz swojej wizytówki – możliwe, że jest wpięta na innym koncie Google. Jeśli jednak na żadnym z Twoich kont nie widać wizytówki (możliwe że używasz kilku tj. firmowe / prywatne) – możliwe, że nie należy ona do Ciebie.
Możemy wówczas pomóc w odzyskaniu takiej wizytówki i wprowadzeniu zmian – skontaktuj się z nami.
Jeśli masz dostęp do wizytówki – po zalogowaniu możesz przejść od razu do edycji danych. Jeśli wizytówek na danym koncie jest kilka – należy wybrać odpowiednią wizytówkę, w której chcesz wprowadzić zmiany.
Następnie przechodzimy do sekcji: „Informacje”.
W sekcji Informacje możemy zmienić na stale godziny otwarcia (warto pamiętać o ich zmianie, jak wszystko wróci do normy!), lub dodać niestandardowe godziny otwarcia:
Możemy wówczas dodać konkretne daty i wybrać zupełnie inne godziny otwarcia. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że jeśli w danym dniu firma będzie otwarta w zupełnie innych godzinach – Google wyświetli tę informację Twoim klientom.
Co możemy jeszcze wprowadzić w wizytówce Google?
Wpisy – skuteczna forma komunikacji
W wizytówce możemy dodać jeszcze „Wpis”, który będzie przypięty do Wizytówki Google – możemy zamieścić tam bardziej szczegółowe informacje np. o alternatywnych formach kontaktu.
Czat Google – czy korzystałeś?
Użytkownicy otrzymali również możliwość wykorzystania Czatu z usługi Google. Aby tą usługę włączyć niezbędne jest pobranie aplikacji Google Moja Firma na smartfonie (z Apple Store lub Google Play). Po zalogowaniu się kontem, do którego przypisana jest wizytówka mamy możliwość uruchomienia czatu w wizytówce Google.
Rozwiązanie to pozwala użytkownikom na szybszą komunikację / zadawanie pytań.
Jeśli napotkasz problemy z wprowadzeniem zmian, pamiętaj #FreelinePomaga, skontaktuj się z nami – nasz specjalista pomoże w wykonaniu zmian.
Zachęcamy do udostępniania tej informacji znajomym, oraz obserwowania naszego Facebooka – już jutro kolejna porcja informacji.
Sprawdź również wczorajszą poradę z cyklu #FreelinePomaga – pt. Aktualizacje na stronie www – W dobie KORONAWIRUSA w której podpowiadamy jak efektywnie informować klientów o zmianach w organizacji pracy.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.