Każdego dnia korzystamy z Internetu udostępniając tam, mniej lub bardziej świadomie, swoje dane. Często wypełniamy formularze kontaktowe nie zdając sobie sprawy, że witryny gromadzące informacje o nas nie posiadają żadnego zabezpieczenia. Można tego uniknąć i mieć pewność, że podane dane nie zostaną bezprawnie przechwycone i wykorzystane w niedozwolony sposób. Warto pomyśleć o tym zarówno z poziomu użytkownika, jak i właściciela serwisu WWW.
Certyfikat SSL – co to jest?
Aby zapobiec niekontrolowanemu wyciekowi danych udostępnianych przez użytkowników na stronach internetowych wykorzystywany jest Certyfikat SSL, który gwarantuje zachowanie poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną. Przypisany jest on do konkretnej domeny i zawiera informacje o jej właścicielu i wystawcy samego certyfikatu oraz inne szczegółowe parametry. Dzięki niemu wymieniane między komputerami dane są szyfrowane, a zawarte w nich informacje odpowiednio zabezpieczone. Ma to ogromny wpływ nie tylko na bezpieczeństwo ale i poziom zaufania, jakim użytkownicy Sieci darzą firmy posiadające zieloną kłódkę przy swoim adresie strony WWW, co jest równoznaczne z posiadaniem Certyfikatu SSL.
Szyfrowanie danych a RODO
Biorąc pod uwagę obowiązującą od 25 maja br. ustawę RODO, właściciel serwisu WWW powinien wykorzystać wszelkie dostępne sposoby pozwalające na skuteczną ochronę danych osobowych użytkowników korzystających z jego serwisu. Jak wyczytać można w rozporządzeniu, dane te powinny być odpowiednio szyfrowane i w pełni poufne, a taki stan rzeczy gwarantuje właśnie Certyfikat SSL.
Google i Certfikat SSL
Jak wiadomo w trosce o komfort użytkowników, Google nieustannie podnosi standardy wyników wyświetlanych w wyszukiwarce. Ma to związek z protokołem HTTPS, który powoli staje się obowiązkowy dla osób poważnie myślących o wizerunku swojej firmy w Sieci. Witryny pozbawione Certyfikatu SSL, mogą być oznaczone czerwonym kolorem jako ,,Niebezpieczne”. Komunikat pojawia się obok adresu WWW i jednoznacznie kojarzy się z niebezpieczeństwem, a co za tym idzie zniechęca użytkownika do przejścia na stronę i uniemożliwia skorzystanie z oferty.
Certyfikat zaufania
Pomijając kwestie prawne i wytyczne wyszukiwarki Google, bezcennym aspektem jest zaufanie potencjalnych Klientów. Dbamy o nie w kontaktach biznesowych, nieustannie podnosimy jakość obsługi, dlaczego więc nie zagwarantować poczucia bezpieczeństwa użytkownikom już na pierwszym etapie, podczas którego stykają się z marką odwiedzając serwis WWW? Odpowiednia profilaktyka nie zaszkodzi, a z całą pewnością przyczyni się do budowania wizerunku wiarygodnej firmy!
Podsumowując temat Certyfikatów SSL, argumenty przemawiające za ich wdrożeniem znacząco przeważają te, które mogłyby podważyć słuszność ich zastosowania. Z coraz większej liczby źródeł docierają do nas informacje, mówiące o potrzebie ich stosowania, a wszystko to w jak najbardziej słusznym celu – ochronie danych osobowych.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.