Obecnie właściciele firm zaczynają rozumieć współczesne zachowania zakupowe swoich potencjalnych klientów i stawiają na obecność w Internecie. Często jednak, ograniczają się wyłącznie do prowadzenia profili w mediach społecznościowych – szczególnie na Instagramie i Facebooku. Rozwiązanie to pozornie wydaje się tańszą opcją niż tworzenie własnej strony internetowej. W rzeczywistości, publikowanie treści i umożliwienie kontaktu jedynie poprzez tego rodzaju serwisy stanowi pewnego rodzaju niebezpieczeństwo.
Dlaczego ograniczenie obecności w sieci do jednego kanału komunikacji wiąże się z ryzykiem?
Obecność w mediach społecznościowych jest oczywiście ważnym aspektem budowania strategii marketingowej firmy w Internecie. Należy jednak pamiętać, że platformy te działają w sposób niezależny od właścicieli profili. Zdarza się, że ulegają awariom, tak jak np. miało to miejsce dość niedawno (październik 2021 r.) w przypadku Facebooka, Messengera i Instagrama. Serwisy nie działały wtedy przez kilka godzin. Dla właścicieli firm, którzy informują o swojej ofercie jedynie poprzez social media wiązało się to ze szczególnymi utrudnieniami, a nawet stratami finansowymi.
Kolejny argument wskazuje na to, że polityka mediów społecznościowych często jest niezrozumiała i niesprawiedliwa wobec użytkowników. Zdarzają się sytuacje, kiedy blokowane są profile twórców, którzy według właścicieli serwisu YouTube, Twitter, Facebook czy Instagram, naruszyli regulamin korzystania z platformy. Nie zawsze jest to zgodne ze stanem faktycznym, a kontaktowanie się w tej sprawie z centrum pomocy może okazać się długim procesem. Ostatecznie nigdy nie mamy pewności, czy nasze konto wraz ze wszystkimi danymi zostanie przywrócone. Tym samym stracimy wizytówkę naszej firmy w Internecie.
Co zrobić, aby zabezpieczyć się przed zależnością od właścicieli serwisów społecznościowych?
Aby być niezależnym od często niezrozumiałych decyzji właścicieli platform społecznościowych, należy poszukać innego, dodatkowego kanału komunikacji w Internecie. Dobrym wyborem będzie stworzenie własnej strony internetowej. Jeśli nasza wiedza w tym temacie jest niewielka, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty. Agencja interaktywna Freeline oferuje obecnie 20% rabatu na zbudowanie strony www lub sklepu internetowego: https://www.freeline.pl/rabat-20-na-www/. Witryna internetowa to szansa na uzyskanie niezależności i własnego miejsca w sieci, na które niewielki wpływ mają wszelkie czynniki zewnętrzne. Posiadając osobistą stronę, będziemy pewni, że wszystkie publikowane przez nas informacje nie zostaną nagle utracone. Jeśli media społecznościowe przestaną działać, możemy umieścić stosowny komunikat np. na blogu.
Zadbaj o widoczność swojej firmy w różnych miejscach w Internecie
Podsumowując – nie bądź uwiązany biznesowo z jedną platformą, wykorzystuj mnogość kanałów do komunikacji oraz rozwijaj własną stronę / sklep internetowy aby być niezależnym w sieci! Wykorzystanie strony internetowej do prezentacji oferty stanowi ważną część budowy strategii marketingowej. Wskazane jest skorzystać z usług specjalistów doświadczonych w tej dziedzinie. Skontaktuj się z nami, jeśli interesuje Cię bezpłatna wycena strony internetowej: https://www.freeline.pl/bezplatna-wycena/.
Ważny aspekt dbania o wizerunek w Internecie stanowią spójność i dopasowanie formy przekazu do konkretnej platformy. Różnorodne metody komunikacji z klientami powinny się uzupełniać i stanowić całość, dlatego dobrym wyborem będzie skorzystanie ze wsparcia osób zajmujących się realizacją profesjonalnych działań marketingowych w Internecie.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.
Może Ci się spodobać
-
Kampanie Meta Ads – jak działa marketing i reklama na Facebooku?
-
Content is King – jak wysokiej jakości content prowadzi do sukcesu?
-
Dyrektywa Omnibus – jak dostosować do niej swój sklep internetowy?
-
Czy warto dbać pozytywne opinie w wizytówce Google? Jakie niosą ze sobą korzyści dla biznesu?
-
Metody zwiększania zasięgów na Facebook