Posiadanie mocnego, niebanalnego hasła jest nieocenione. Zwłaszcza gdy korzystamy z wielu serwisów, w których wymagania co do jakości hasła są różne. Warto pomyśleć wtedy o stworzeniu uniwersalnego hasła – dobrego, silnego i nieoczywistego. Problem jednak w tym, że nie każdy z nas wie, kiedy hasło jest mocne i co zrobić, aby zastąpić słabe hasło, silniejszym, tak by w prosty sposób móc je zapamiętać.
Co to znaczy dobre hasło? Edward Snowden podpowiada czym kierować się w wyborze hasła. Aby wykreować mocne hasło, musimy pozbyć się oczywistych myśli, kojarzonych z naszą osobą. Niech hasłem nie będzie coś prostego, ściśle związanego z nami lub naszym otoczeniem, ponieważ automatycznie będzie to oczywiste dla innych. Kluczem do stworzenia profesjonalnego hasła jest zaszyfrowanie swoich myśli. Małe litery zastąpmy częściowo dużymi, dodajmy cyfry, zastosujmy znaki zapytania, wykrzykniki i inne. Niech całość tworzy spójną myśl, ulubione zdane czy okrzyk. Dzięki takiej metodzie, sens tego ciągu znaków, stanie się dla nas łatwy do zapamiętania, ale sposób zapisu jaki wybierzemy będzie niemożliwy do odgadnięcia dla innych, a tym samym funkcjonalny jeśli chodzi o wymogi dotyczące jakości hasła.
Pozbądźmy się schematycznego podejścia, wprowadźmy innowację zapisu, zaszyfrujmy ciekawą, śmieszną myśl jaka przyjdzie nam do głowy i cieszmy się mocnym hasłem oraz spokojem z tym związanym.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.