O tym, jak bardzo ważny jest content marketing w aspekcie promocji w Internecie zapewne nie muszę w tym artykule wspominać. O strategiach content marketingu możesz poczytać na naszym wcześniejszym wpisie na ten temat: https://www.freeline.pl/blog/przygotowanie-strategii-content-marketingowej/
Dzisiaj kilka słów o tym, jak zacząć tworzyć wartościowe wpisy. Jak rozpocząć przygodę z blogowaniem – co przekłada się w późniejszym etapie na widoczność w Sieci na frazy kluczowe, które zwiększą naszą sprzedaż.
Od czego zacząć?
Najważniejszy jest pomysł oraz wytypowanie słów kluczowych. Oczywiście wszystko musi odpowiadać Twojej branży i firmie. Ważnym jest też pisanie ciekawych artykułów – które użytkownicy zechcą przeczytać!
Wybór słów kluczowych
Warto przeanalizować, jakie słowa kluczowe wyszukiwane są najczęściej w Sieci, jaka mają średnią ilość wyszukań miesięcznie. To pozwoli nam wybrać główny cel. Często możemy mieć 2-3 słowa opisujące naszą branżę / usługę – ale jako osoba będąca w branży nie wiemy jak przeciętny Kowalski wyszukuje naszą firmę.
Do analizy słów możemy wykorzystać narzędzia Google, tj. Google Planner Słów kluczowych: https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/
Aktualnie do wykorzystania tego narzędzia w pełen sposób wymagana jest utrzymywanie aktywnej kampanii (inwestowanie budżetów w reklamy Google), jeśli nie wydajemy – wyniki mamy jedynie przybliżone.
W taki oto sposób możemy wytypować najbardziej wyszukiwaną frazę. Mamy również informacje jakie dodatkowe słowa np. „tani notariusz lublin” wyszukiwane są w Sieci. Widzimy również frazy, które moglibyśmy wytypować jako wartościowe, ale nie posiadają one wyszukań lub mają ich na tyle mało, że system nie posiada o nich danych, np: „polecany notariusz lublin”.
Alternatywą dla Google Planner będzie Neilpatel dostępny pod adresem: https://app.neilpatel.com/
Aplikacja buduje własną bazę słów kluczowych w oparciu o dane z Googla. Jest mniej wiarygodna, ale jeśli nie posiadasz uruchomionej kampanii w Google – warto z tego narzędzia skorzystać.
Jak widać w powyższym przykładzie liczba wyszukań pokrywa się z danymi z Google. Narzędzie od Neilpatel automatycznie zaoponuje nam dodatkowe słowa kluczowe oraz poda ich średnią miesięczną ilość wyszukań.
Porada:
Warto również przy pisaniu artykułów zlecić Agencji Marketingowej analizę rynku w celu wytypowania najbardziej trafnych tytułów. Często Agencje mogą zaproponować tytuły na tematy, które wypełnią niszę w w wynikach wyszukań – co przełoży się na możliwe większe zainteresowanie tematem artykułu. Zaletą polegania na wiedzy Agencji jest też fakt, że często korzystają one z płatnych, licencjonowanych narzędzi, którymi szybciej i trafniej dobiorą tematy.
Jeśli chcesz skorzystać z takich usług – uzupełnij formularz kontaktowy.
Tworzenie treści
Podczas tworzenia treści warto skupić się na poprawności gramatycznej oraz ortografii. Jeśli masz problemy – można skorzystać z internetowych słowników tj. https://www.ortograf.pl/
Do każdego artykuły warto przygotować również tematyczne zdjęcie wyróżniające. Tak jak to jest na naszym, blogu który własnie czytasz…
Jeśli nie posiadasz programów graficznych oraz większych umiejętności możesz skorzystać z darmowych narzędzi do tworzenia grafiki tj: https://www.canva.com/pl_pl/
Również możesz skorzystać z usług graficznych i zlecić naszym grafikom przygotowanie materiałów.
Jeśli jednak spróbujesz własnych sił przy tworzeniu grafiki, niezbędne będą banki zdjęć, z których skorzystasz do stworzenia własnej kompozycji. Możliwe, że masz własne zdjęcia – super – jest to najlepsza opcja. Ale jeśli potrzebujesz grafik z Internetu, warto skorzystać z darmowych stocków.
Darmowe zdjęcia pobierzesz z:
- https://pixabay.com/pl/
- https://unsplash.com/
- https://pl.freepik.com/
W Sieci znajdziesz zapewne również inne miejsca. To kilka z zaproponowanych przez nas banków zdjęć. Zwracaj również uwagę na warunki używania zdjęć z których korzystasz – często wymagane jest dodanie autora zdjęcia w artykule!
Optymalizacja SEO artykułów
W treści powinny znaleźć się słowa kluczowe, które ustaliliśmy wcześniej. Mogą być one odmienione, ale najlepiej, aby jak najbardziej przypominały cały zestaw tj. „strony internetowe Warszawa”.
Zwróć uwagę, aby artykuł był podzielony na sekcje składające się z tytułów i pod tytułów. W nagłówkach warto używać słów kluczowych – lecz bez przesady i w sposób naturalny.
Artykuły powinny również być zoptymalizowane pod względem meta tagów. Najpopularniejszymi metadanymi są:
- title, powinien być merytoryczny, nie przekraczający 70 znaków. Bierze bezpośredni udział w rankowaniu strony w wynikach SERP,
- description, meta opis strony do 160 znaków. Powinien relatywnie odnieść się do tytułu oraz rozwinąć zawartość strony.
Jak wygląda to w praktyce?
Gdzie publikować?
Jeśli posiadasz stronę internetową – warto na niej rozpocząć publikację. Do tego niezbędne jest wyodrębnienie miejsca na stronie, odnośnika. Często nazwany może być „blog„, czy „aktualności„. Po wybraniu tej strony powinniśmy zobaczyć całą listę artykułów. Artykuły mogą posiadać również kategorie – jeśli tematyka na blogu będzie zróżnicowana.
Warto inspirować się istniejącymi blogami takimi jak nasz: https://www.freeline.pl/blog/
Co jeśli nie posiadam strony internetowej?
To olbrzymi błąd, który jak najszybciej trzeba naprawić, skorzystaj już teraz z naszej oferty tworzenia stron internetowych. W naszym projekcie oprócz strony otrzymasz również funkcjonalność Bloga.
Co jeśli mam stronę – ale nie mam sekcji bloga?
Również skontaktuj się z nami – zaproponujemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie, aby dodać taką funkcjonalność do istniejącej strony. Szybki kontakt z nami – kliknij tutaj.
Czy publikowanie na Facebooku jest alternatywą?
Wybierając Facebooka – stawiasz na prywatną platformę, która dzisiaj jest, ale nie wiadomo czy będzie jutro… Zalecamy tworzenie treści wartościowych i publikowanie ich na własnym blogu – którego jesteś właścicielem. Na Facebooku warto tworzyć zajawki do treści z bloga i linkować do treści zewnętrznych. Jak? Sprawdź naszego Facebooka, znajdziesz tam wiele przykładów takich działań: https://www.facebook.com/FreelineWWW
Zamówienie publikacji
Jeśli jednak nie masz czasu lub nie czujesz się na siłach, aby tworzyć wartościowe treści – nic straconego. Skorzystaj z usług specjalistów z Freeline! Artykuł, który czytasz potraktuj jako zbiór wskazówek, które również należy przekazać copywriterom podczas tworzenia treści, tak aby jak najbardziej odpowiadały twojej firmie i branży!
Szybki kontakt z nami:
tel : 660 79 66 95
Zajmujemy się skutecznym marketingiem w Sieci!
Więcej informacji na naszej stronie
freeline.pl
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.