Google wprowadza nowy format reklamy Gallery Ads!

Czasami jeden obraz może wyrazić więcej niż tysiąc słów. Zauważyli to szefowie Google Ads i postanowili wprowadzić nowy format reklamowy w sieci płatnych wyników wyszukiwania. Dotychczas płatne wyniki miały ograniczenie do formatu tekstowego. Czasami trudno opisać słowami swój produkt czy usługę, jeśli np. reklamujemy rejsy po Morzu Karaibskim, czy wyprawę na żagle na Mazurach. Czytanie reklam restauracji, zachwalanie dań słowami nie opisze ich tak dobrze, jak zdjęcie dobrze przyrządzonego steku. Teraz o wiele łatwiej będzie to pokazać i nakłonić klientów do wyboru naszej oferty.

Dotychczas jedynie w reklamach dla e-commerce, czyli reklam na liście produktów PLA mogliśmy pokazywać zdjęcia produktów wraz z ich cena. Jednak nawet one są ograniczone do zwykłego formatu, jaki mamy na stronie sklepu. Tak więc do tej pory, jeśli reklamowałeś się w sieci wyszukiwania Google Ads musiałeś mocno polegać na słowach, aby sprzedać swój produkty czy usługę.

Podczas tegorocznej konferencji Google Marketing Live ogłoszono przełomowy typ reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania. Gallery Ads pozwolą wielu firmom wyświetlać reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania z obrazami na urządzeniach mobilnych. Pierwsze testy dla firm zaplanowano wprowadzić do końca bieżącego roku.

Czym jest format Gallery Ads?

Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z reklam karuzelowych na Facebooku czy Instagramie, reklamy Gallery Ads będą Ci znajome. Zbudowane będą na tej samej zasadzie karuzeli, czyli przesuwanych się obrazów, tak jak ma to miejsce w mediach społecznościowych.

Wyglądać będą mniej więcej tak:

(zdjęcie https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/05/16/gallery-ads )

Jednak w przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama, format Gallery Ads w sieci wyszukiwania Google będzie wyświetlał się tylko na zapytania użytkowników.

Do tej pory wielu sprzedawców zastanawiało się jak dotrzeć do odbiorców i ich przekonać do zakupu używając 270 lub mniej znaków. Teraz z odpowiednim obrazem będzie można rzucić inne spojrzenie i przekazać o wiele więcej rzeczy w reklamie Google Ads. Zamiast tworzyć nagłówki i teksty, teraz jednym obrazem będzie można nawiązać kontakt z odbiorcami.

To działa! Według danych z początków testów reklamy Gallery Ads zwiększają zaangażowanie użytkowników o 25% niż standardowa reklama tekstowa.

Szczegóły techniczne Gallery Ads

Jeśli chodzi o aspekty techniczne, Gallery Ads są tak zaprojektowane, aby pojawiały się na górze urządzeń mobilnych. Podobnie jak reklamy karuzelowe, Gallery Ads będzie miało statyczny nagłówek i wyświetlany adres URL na górze. Dodać będzie można od 4 do 8 zdjęć z powiązanymi opisami, które użytkownicy będą mogli przeglądać, by dowiedzieć się więcej o naszej ofercie.

Oprócz zwiększenia liczby potencjalnych treści, Gallery Ads pozwolą również utworzyć do trzech różnych nagłówków, z których Google może wybierać te najpopularniejsze podczas wyświetlania Twojej reklamy. Chociaż nie jest to, może przełomowa funkcja, ale da reklamodawcom więcej opcji do testowania.

Jaki jest sens tworzenia reklam w formacie Gallery Ads?

Najważniejszym punktem stworzenia tego formatu reklamowego jest to co, pisaliśmy wcześniej. Możliwość stworzenia jeszcze bardziej atrakcyjne formatu reklamowego, użycie obrazów pozwoli stworzyć szybszy i bardziej interesujący format reklamowy dla Twojej firmy.

Format ten jest odzwierciedleniem przekonania, jakim podąża Google. Ludzie nie używają Internetu tylko do wyszukiwania informacji. Internet stał się integralną częścią życia wielu osób. Ludzie nie chcą już tylko odpowiedzi na ich problemy, ale chcą inspiracji. Chcą wyszukiwać i oglądać wizualnie produkty i usługi przed ich zakupem.

Podobnie nowy format reklamowy stworzony przez Google Discovery Ads ma na celu komunikowanie się z odbiorcami w inny sposób niż reklamy tekstowe. Zamiast skupiać się na tekście, reklamy zawierają obrazy, aby zapewnić użytkownikom lepsze wrażenia i pozwolić szybciej podjąć decyzję zakupową.

Obrazy są kluczową częścią sprzedaży wielu produktów i usług dysponowanie tą nową opcją, może zwiększyć szansę na tworzenie skuteczniejszych reklam.

Dla jakich firm przeznaczone będą Gallery Ads?

Wydawać się może na pierwszy rzut oka, że format ten będzie przeznaczony dla firm, które świetnie radzą sobie w social media zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Niezależnie od tego, czy Twoja firma zajmuje się promocją lokalnej siłowni, kompleksu SPA czy pobytu w luksusowym hotelu, firmy ze świetnymi treściami wizualnymi doskonale sobie poradzą z reklamą w tym formacie.

Przykładowo załóżmy, że zajmujesz się reklamą salonu samochodowego. Z łatwością możesz stworzyć i wyświetlać reklamy Gallery Ads na słowa kluczowe takie jak „salon samochodowy”, „najlepszy SUV” czy „nowe samochody”, które wzbogacone będą o zdjęcia pojazdów, które masz aktualnie w sprzedaży. W zależności jak chcesz reklamować konkretne produkty, możesz wyróżnić ofertę za pomocą np. ceny lub dowolną inną rzeczą, która pokażesz za pomocą zdjęcia.

Pamiętaj jednak, że format Gallery Ads pojawiać się będzie tylko na urządzeniach mobilnych. Dlatego też branża e-commerce nie do końca może być dobrym obszarem dla tego formatu reklamowego. Reklamy zakupowe są oparte na obrazach i dominują w wynikach wyszukiwania produktów. Jeśli jednak prowadzisz e-commerce i reklamujesz się tylko na słowa kluczowe, które nie powodują wyświetlania reklam PLA, spróbuj wykorzystać ten format i porównać wyniki prowadzonych działań.

Czy Gallery Ads jest odpowiednie dla firm bez atrakcyjnych wizualizacji?

Format ten będzie odpowiedni dla wielu firm, nawet tych, które posiadają słabe zdjęcia. Ile razy widzieliście reklamę biura rachunkowego czy lecznicy dla zwierząt, która wyświetlała się na Facebooku? Czy reklam displayowych na stronach, które codziennie przeglądasz? Treści wizualne sprawdzają się w każdym rodzaju działalności. Oczywiście łatwiej będzie stworzyć atrakcyjną wizualnie treść dla salonu kosmetycznego czy SPA niż dla hydraulika, ale pamiętajmy, że obrazy przekazują emocje, których nie wyrazimy za pomocą słów.

Sztuką będzie tutaj znalezienie lub zrobienie samemu odpowiedniego rodzaju zdjęć. Żeby to zrobić, musisz poznać i zrozumieć wartości, jakimi kieruje się dana firma.

Jaka będzie wartość kupienia karnetu na siłownię, basen lub SPA? Uzyskanie atrakcyjnego i zdrowego ciała. Jakie wartości niesie przedsiębiorcom reklama biura rachunkowego? Ulga, zyskanie czasu i brak problemów związanych z prowadzeniem rachunkowści. Dzięki takiej reklamie masz pewność, że Twoimi rachunkami zajmuje się profesjonalista. I jedną i drugą koncepcję bardzo prosto przekazać za pomocą obrazu. Musisz tylko wiedzieć co, chcesz przekazać swoim odbiorcom.

Wnioski

Przez wiele lat ograniczano płatne reklamy w wyszukiwarce do formatów tekstowych. Teraz Google otwiera się na nowe doznania odbiorców, dając im możliwość wyświetlenia zdjęć na liście wyszukiwania. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, jaki dokładnie wpływ będzie miało Gallery Ads na skuteczność reklam, ale z pewnością każdy z niecierpliwością czeka na pojawienie się tego formatu. Wiele firm będzie chciało skorzystać z Gallery Ads jak tylko pojawi się w Polsce. Upewnij się, że masz odpowiednie treści wizualne do tego formatu, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *