Z pewnością wielu z Was spotkało się w czasie scorllowania swojej tablicy na Facebooku z płatną reklamą oznaczoną dopiskiem „Sponsorowane”. W ostatnich latach media społecznościowe stały się jednym z najszybciej rozwijającym się kanałem mediów cyfrowych. Warto więc wykorzystać ten kanał w celu zwiększenia przychodów naszej firmy bądź firm naszych klientów.
Aby pomóc Wam odnieść sukces, przygotowaliśmy listę 10 wskazówek, dzięki którym odniesiecie sukces w płatnych kampaniach Facebook Ads.
1. Odświeżaj kreacje reklamowe
Podobnie jak w przypadku płatnej reklamy Google Ads również Facebook zarabia, gdy użytkownik kliknie reklamę. W ich interesie leży więc zwiększenie CTR. Ponieważ użytkownicy przeglądający swoją tablicę mogą bardzo szybko znudzić się pojawiającymi się reklamami, warto odświeżać swoje kreacje reklamowe. Jest to jeden z najważniejszych czynników udanej kampanii reklamowej. Upewnij się więc jak często zmieniasz reklamy i jeśli to możliwe, zautomatyzuj reklamy tak, aby zmieniały się co tydzień.
2. Tworzenie segmentów
Targetowanie na Facebooku pozwala uzyskać super wyniki. Odpowiednie dopasowanie reklamy do odbiorców, w każdym działaniu marketingowym, pozwala doprowadzić do zwiększenia wydajności. Tworząc kampanię reklamową, warto dobrze dopracować segment naszych odbiorców, do których będziemy kierować kampanię reklamową oraz wybrać odpowiednią grupę demograficzną, tak aby jak najlepiej odpowiadała oferowanemu przez nas produktowi czy usłudze.
3. Śledzenie konwersji
Niektóre firmy i agencje popełniają błąd, śledząc tylko kluczowe wskaźniki KPI dotyczące zaangażowania. Ważne jest śledzenie wszystkich wskaźników KPI w tym:
- średni koszt polubienia strony,
- średni koszt pozyskania followersa,
- średni koszt sprzedaży/leada
- obserwujący,
- wspomnienie o naszej reklamie,
- polubienie Fanpage,
- polubienie posta,
- skomentowanie posta,
- aktywność na stronie,
- wiek,
- płeć,
- lokalizacja,
- zainteresowania.
5. Wykorzystanie zebranych danych z Google Ads/SEO, aby dotrzeć do użytkowników
Prowadząc Fanpage prawdopodobnie prowadzisz również płatne kampanie Google Ads czy SEO. Wykorzystaj zebrane dane z tych dwóch kanałów, bo mogą znacznie zwiększyć Twoje zyski w kampanii Facebook Ads. Rozpoczynając, warto wykorzystać słowa kluczowe, które doprowadziły do konwersji w kampanii Google Ads lub SEO. Przetestowanie tych słów jako zainteresowania i wykorzystanie ich do stworzenia reklam, może poprawić Twoje wyniki.
6. Testowanie kierowania wykonywanym zawodem
Osiągającym dobre wyniki, ale niedostatecznie wykorzystywanym sposobem dotarcia do konsumentów jest kierowanie na zawód. Wybór tytułu pracy w ramach kierowania i połączenie ich ze słowem kluczowym np. „Menedżer ds. marketingu” dać nam może dużą ilość osób, do których będziemy mogli kierować nasze reklamy. Możemy tworzyć te grupy na dowolną liczbę zawodów, w zależności od produktu czy usługi naszego klienta.
7. Testowanie zaangażowanych użytkowników na wielu stronach docelowych
Mamy możliwość kierowania naszych użytkowników do dowolnej lokalizacji na naszym Fanpage, na tablicę główną, do informacji itd. Tworząc reklamy testuj różne miejsca docelowe tak, aby kierować użytkowników na różne strony i ocenić jaki przynoszą współczynnik konwersji.
8. Nie używaj opcji CPM
CTR osiągają na Facebooku dosyć niskie wyniki, nawet przy dobrze prowadzonej kampanii. W związku z tym, nie warto ustalać opłaty za reklamy na podstawie CPM, żeby nie wyświetlać reklam, które nie spowodują żadnego wzrostu wyświetleń, kliknięć czy współczynnika konwersji.
Zawsze lepiej wybrać opcję z ustaleniem średniego kosztu CPC.
9. Spróbuj kierować reklamy na obszary „zamożne” i zainteresowania luksusowe
Jeśli Twój klient sprzedaje towary lub usługi luksusowe warto spróbować kierowania na zamożne obszary kraju oraz na osoby interesujące się luksusowymi zakupami. Np. warto kierować użytkowników na Warszawę, tych którzy lubią luksusowe marki kosmetyczne lub kierować reklamy na duże miasta osobom, które interesują się inwestowaniem w nieruchomości. Warto przy tej opcji dobrze sprawdzić narzędzie zainteresowania na Facebooku.
10. Śledzenie każdej ścieżki konwersji
Warto śledzić wiele kanałów dotarcia do odbiorców. Pozwoli to nam lepiej dopasować budżet do danego kanału, dzięki czemu nasz budżet zostanie lepiej wykorzystany w kanałach, które przynoszą nam więcej zysku.
W czasie tworzenia kampanii reklamowej Facebook Ads, warto poświęcić więcej czasu na segmentowanie i dostosowanie kierowania na mikro-konwersję. Stworzenie reklam ściśle dopasowanych do danych segmentów pozwoli nam zwiększyć CTR, obniżyć koszty oraz pozwoli nam zwiększyć szansę na zwiększenie przychodów naszej firmy.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.
Może Ci się spodobać
-
Kampanie Meta Ads – jak działa marketing i reklama na Facebooku?
-
Content is King – jak wysokiej jakości content prowadzi do sukcesu?
-
Dyrektywa Omnibus – jak dostosować do niej swój sklep internetowy?
-
Czy warto dbać pozytywne opinie w wizytówce Google? Jakie niosą ze sobą korzyści dla biznesu?
-
Kanały komunikacji w Internecie – dlaczego warto postawić na różnorodność?
Ciekawe podpowiedzi 🙂 Trzeba będzie je wprowadzić w życie 🙂