,,Im więcej, tym lepiej”
Z takiego właśnie założenia jeszcze całkiem niedawno wychodzili projektanci stron internetowych. Niezliczone efekty wizualne, animacje, multi kolorowe teksty napisane tysiącami czcionek świata, to wszystko, co można było znaleźć na każdej z nich. Właściciele witryn po prostu prześcigali się w liczbie zakładek, odsyłaczy i linków, a całość dopełniona była nie zawsze gustowną muzyką w tle (czy się to komuś podobało, czy nie). Efektem tych działań było obniżenie poziomu funkcjonalności strony, spowodowane zbombardowaniem użytkownika informacjami, jednak nie tymi, których poszukiwał. I tak oto webmasterzy na nowo docenili prostotę, z jaką można przekazywać informacje.
Chcesz stworzyć dla siebie stronę internetową, ale nie wiesz, w jaką stronę pójść? Przeczytaj ten artykuł, sprawdź naszą ofertę – projektowanie stron lublin i skontaktuj się z nami, a wspólnie dobierzemy idealny projekt do twoich potrzeb.
Jak powstały i jak działają strony ,,one-page”?
Czerpiąc inspiracje z pierwszych stron internetowych, które wykorzystywały rozwiązania nawigacyjne operujące na kotwicach, powstały tak zwane strony ,,one-page”. Jak sama nazwa wskazuje, składają się one z jednej, podzielonej na segmenty strony. Sprowadza się do ulokowania na stronie głównej wszystkich podstron jedna pod drugą. Dzięki przyciskom funkcyjnym zamieszczonym w czytelnym panelu na stronie, poprzez jedno kliknięcie, zostajemy przeniesieni do poziomu odpowiadającego mu pod względem treści.
Przeznaczenie ,,one-page”
To, co jest niewątpliwą zaletą stron typu ,,one-page”, to wygoda i łatwość ich przeglądania.
Stąd znakomicie sprawdzają się podczas przeglądania ich na urządzeniach innych niż tradycyjny monitor komputera np. tablet czy smartfon. Są też przyjemne w przeglądaniu, co związane jest z naciskiem na wysoki poziom estetyki nowoczesnych stron WWW. Nie jest powiedziane, komu konkretnie dedykowane są strony ,,one-page”. Cieszą się one dużą popularnością jako alternatywa dla zwykłych wizytówek jak i rozbudowanych serwisów. Cechuje je, brak ograniczeń, co przekłada się na coraz większą liczbę ich zwolenników.
Jak stworzyć stronę ,,one-page”?
Przez kilka ostatnich lat, dało zauważyć się rosnący trend dotyczący budowania stron ,,one-page”. Przyczyną nasilenia zjawiska stało się wprowadzenie na rynek HTML5 i jQuery, dzięki którym tworzenie owych stron wraz z zaskakującymi efektami stało się o wiele łatwiejsze.
Sprytna strona ,,one-page”
To, co stało się najpopularniejszą cechą stron ,,one-page” i co równie często wykorzystują sprzedawcy z różnych branży, to funkcja dzięki, której owe strony stały się idealnym środowiskiem do błyskawicznej prezentacji produktu. Mało tego, oprócz możliwości szybkiego zapoznania się z artykułem czy usługą, użytkownik dostaje sposobność szybkiego złożenia zamówienia. Wpływają na to przeplatające się: blok tekstowy i blok zachęcający do działania. W efekcie obserwujemy najbardziej pożądaną reakcję internauty – zakup.
Strony ,,one-page” a pozycjonowanie
Strony internetowe typu ,,one-page” nie są tymi, które łatwo pozycjonować. Zadanie to, wymaga przede wszystkim specjalistycznej optymalizacji. Wówczas gdy od strony technicznej witryna zostanie przygotowana w sposób bezbłędny, będziemy mogli cieszyć się wysokimi pozycjami w wyszukiwarce. Aby osiągnąć taki rezultat, równolegle do projektowania ciekawej strony należy pamiętać o jej specyficznej strukturze. Mimo tego, że strona jaką chcemy stworzyć spełniać ma wymogi strony ,,one-page”, nie możemy zapomnieć o tym, że dla robota wyszukiwarki ma ona widnieć jako standardowa strona. Podstawowym zadaniem wtedy jest wykonanie selekcji i nazewnictwa poszczególnych bloków, czyli podzielić stronę na mniejsze części, nazwane odpowiednimi tytułami. Ponadto, należy zadbać o content nasycony słowami kluczowymi, zastosować grafiki opatrzone tytułami i opisami. To, jednak nie wystarczy. Każdemu z bloków należy przyporządkować osobny adres URL, najlepiej z uwzględnieniem bazowego słowa kluczowego, aby robot mógł poradzić sobie z indeksacją treści i odróżniać sekcje przyporządkowane poszczególnym adresom. Równie ważnym jest, aby w parze z kształtowaniem struktury HTML, zadbać o odrębne meta-tagi dla każdej sekcji.
Nie ma ograniczeń związanych w stosowaniu stron typu ,,one-page”. Należy zastanowić się jednak w jakim stopniu lub czy w ogóle jest ona spójna z treściami i intencjami jakie chcemy przekazać za pomocą naszej strony WWW. Z naszego punktu widzenia, strony typu ,,one-page” cieszą się coraz większą popularnością.
Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.