Jeśli prowadzicie firmie i nastawiacie się na kontakt telefoniczny z potencjalnymi Klientami lub zależy Wam na kontakcie, kiedy Wasze biuro jest otwarte proponujemy stworzyć reklamę Google Ads typu „Tylko połączenia”. Reklamy te pojawiają się w wynikach wyszukiwania, zawierają numer reklamodawcy oraz zachęcają do podjęcia działania, w tym przypadku do wykonania telefonu do firmy.
Ze statystyk Google jasno wynika, że około 70% Klientów, którzy wyszukiwali informacje o firmie za pomocą swojego urządzenia mobilnego, wykonało połączenie telefoniczne do firmy. Kampanie te powodują wiele konwersji, jednak żeby, przekonać się o skuteczności prowadzenia tego typu kampanii w swoim biznesie należy go przetestować.
Przygotowanie i uruchomienie kampanii „Tylko połączenie”
Żeby stworzyć kampanię typu „Tylko połączenie” należy wybrać rodzaj „Sieć wyszukiwania”, a następnie wybrać „Potencjalni klienci” i „Połączenia telefoniczne”
Następnie po ustawieniu wszystkich standardowych ustawień kampanii takich jak lokalizacja, język, budżet dzienny, strategia ustalania stawek itd. zapisujemy stworzoną przez nas kampanię. Kolejnym krokiem jest tworzenie reklam w utworzonej wcześniej kampanii. Będziemy mieć tutaj do wyboru wpisanie nazwy firmy, numeru telefonu, 2 linijek z treścią reklamy oraz adresów URL widocznego i tego, który służy do weryfikacji.
Reklamy typu „Tylko połączenie” wyświetlane są tylko na urządzeniach mobilnych. Słowa kluczowe oraz grupy reklam tworzymy tak samo, jak w pozostałych kampaniach w sieci wyszukiwania Google Ads. Ważnym elementem przy optymalizacji tego typu kampanii jest umieszczenie reklam jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Z ofert takich korzystają przeważnie osoby, które szukają szybkiego kontaktu do Twojej firmy. Użytkownicy ci nie mają czasu na przeszukiwanie ofert konkurencji i szukanie najlepszej opcji, więc umieszczenie reklamy na 1 pozycji jest tutaj bardzo istotnym elementem.
Jakie są plusy tego typu kampanii?
Największą zaletą jest na pewno bezpośredni kontakt telefoniczny z Klientem. Dzięki pierwszej rozmowie z konsultantem lub specjalistą mogą poznać naszą całą ofertę i otrzymać bezpośrednie odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. Takiej możliwości nie mają podczas przeglądania naszej strony, a na pewno nie w tak szybki sposób. Dlatego brak kierowania na naszą stronę w tym przypadku może być plusem.
Są plusy, muszą być i minusy
To, co jest największym plusem, paradoksalnie jest też minusem – brak kierowania użytkownika na naszą stronę. Nawet gdy zainteresowana osoba widzi naszą reklamę, kliknie w nią i widzi CTA umożliwiające szybkie połączenie. Jeśli tego nie zrobi, my zapłacimy za kliknięcie i nic z tego nie będziemy mieli. Klikając w normalną reklamę w sieci wyszukiwania potencjalny klient, przejdzie na naszą stronę i nawet jeśli nie dokona żadnej pożądanej przez nas konwersji na stronie, to jednak odwiedzi naszą stronę, zobaczy ofertę lub prezentację.
Porównanie rozszerzeń połączeń i kampanii typu „Tylko połączenia”
Przy tworzeniu standardowych kampanii Goole Ads możemy dodać do nich rozszerzenia połączeń. W przypadku wyszukiwania na urządzeniu mobilnym nasz numer stanie się klikany i potencjalny klient będzie miał możliwość zadzwonienia do naszej firmy.
Rozszerzenie połączeń w standardowej reklamie Google Ads
Reklama typu „Tylko połączenie”
Stosowanie standardowych reklam z rozszerzeniem połączeń w wielu przypadkach się sprawdza i skłania potencjalnych klientów do wykonania połączenia. Jeśli jednak Twoi klienci wyszukują Twoich usług głównie przez smartfony i potrzebują Twojej pomocy „na już” (np. usługi transportowe, pomoc drogowa, dostawy itp.), warto przetestować reklamę typu „Tylko połączenie”.
Tworzy skuteczne reklamy w Google AdWords, optymalizuje kampanie, maksymalizuje ROI i generuje zaawansowane Google Analytics.