Google Ad Grants to oferowane organizacjom non-profit bezpłatne reklamy wyświetlane w sieci wyszukiwania Google. Jest to ogromna szansa dla wszelkiego rodzaju stowarzyszeń oraz fundacji charytatywnych na wypromowanie swojej działalności, przyciągnięcie nowych darczyńców bez konieczności wydawania własnego budżetu na reklamę w Google Ads.
Kto może skorzystać z programu Google Grants?
Z programu korzystać mogą wszystkie Organizacje Pożytku Publicznego, zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym. Fundacje i stowarzyszenia nieposiadające statusu OPP również mogą brać udział w programie, jednak muszą być zarejestrowane w KRS. Program skierowany jest również do działów zajmujących się działalnością charytatywną należącą do organizacji edukacyjnych. Najważniejsze jest posiadanie strony WWW z wartościowymi treściami, niezależnie czy pomagamy ludziom, zajmujemy się ochroną środowiska czy naszą opiekę kierujemy do zwierząt.
Jakie korzyści niesie ze sobą udział w programie Google Ad Grants?
Na pewno pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Kwota, jaką organizacje otrzymują od Google na własne kampanie to 329$ dziennie, czyli miesięcznie możemy przeznaczyć 10 000$. Maksymalnie możemy nasze słowa kluczowe licytować po 2$. Reklamy z programu Google Grants wyświetlać się mogą jedynie w sieci wyszukiwania. Pomimo tego ograniczenia osiągnąć można naprawdę dobre rezultaty.
Jakie są warunki udziału w programie Google Ad Grants?
Kampanie kierowane są na słowa kluczowe oraz pojawiają się tylko w sieci wyszukiwania Google. Należy pamiętać, aby:
- kierować reklamy do domeny podanej w zgłoszeniu,
- słowa kluczowe i reklamy muszą być ściśle związane z programem i działalnością organizacji,
- reklamy nie mogą prowadzić do stron z linkami do innych stron,
- nie można wyświetlać reklam AdSense, ani umieszczać na stronie linków z innych stron,
- należy aktywnie optymalizować konto, logować się raz w miesiącu oraz dokonywać zmian w ciągu 90 dni,
- zabronione jest reklamowanie usług komercyjnych.
W styczniu 2018 roku Google rozbudowało wytyczne do prowadzenia konta i zachowania środków z programu Google Ad Grants. Do stycznia prowadzenie konta było proste i nie wymagało specjalistycznej wiedzy o prowadzeniu i optymalizacji kampanii w Google Ads.
Poniżej lista zmian, które wprowadzono w styczniu 2018:
- nie można stosować pojedynczych i zbyt ogólnych słów kluczowych,
- powinniśmy uzyskiwać co najmniej 5% CTR co miesiąc,
- kampanie powinny zawierać słowa kluczowe o wyniku jakości powyżej 1 lub 2,
- w każdej kampanii powinny znajdować się co najmniej 2 aktywne grupy reklam,
- w każdej grupie reklam powinniśmy umieścić co najmniej 2 aktywne reklamy,
- na kampanii lub koncie powinniśmy umieścić 2 aktywne rozszerzenia linków do podstron,
- każdy uczestnik programu Google Ad Grants powinien wypełnić ankietę satysfakcji z programu.
W przypadku naruszenia którejś z wymienionych powyżej zasad zostaniemy usunięci z programu i nie będziemy mogli emitować reklam naszej organizacji.
W przypadku wielu organizacji oraz stowarzyszeń wprowadzone przez Google zmiany spowodowały, niemałe problemy z dostosowaniem swoich kampanii do nowych wymogów. W takim przypadku polecamy zlecenie prowadzenie kampanii wykwalifikowanym specjalistom lub zlecenie audytu i budowy kampanii zgodnie z wymogami Google.
Tworzy skuteczne reklamy w Google AdWords, optymalizuje kampanie, maksymalizuje ROI i generuje zaawansowane Google Analytics.