AdWords i AdSense to platformy reklamowe należące do Google. Często używane są w tym samym kontekście, jednak każda z nich ma inne zastosowanie. Weźmiemy pod lupę trzy główne różnice między nimi oraz opiszemy sposoby w jakie możesz ich używać.
Pierwsza różnica pomiędzy tymi platformami wynika z ich przeznaczenia. AdSense przeznaczone jest dla wydawców lub właścicieli witryn, natomiast AdWords dla reklamodawców.
AdWords daje możliwość firmom reklamowania się w sieci wyszukiwania Google, natomiast AdSense umożliwia wydawcom lub właścicielom witryn „rezerwowanie” miejsc docelowych AdWords w ich witrynach za pomocą tekstów, obrazów oraz video.
Obie platformy współpracują ze sobą, aby zapełnić sieć reklamową Google. Właściciele witryn zajmują miejsca na reklamy Google (AdSense), natomiast firmy za pomocą platformy AdWords określają budżety i reklamy, które mają być wyświetlane w sieci reklamowej.
Drugą istotną różnicą pomiędzy platformami wynika z rodzaju opłat. W AdWords to firmy płacą Google za możliwość umieszczania swoich reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Kwota ta zawarta jest w budżecie kampanii. W AdSense to właściciele oraz wydawcy witryn dostają pieniądze od Google, w zamian za miejsce na swoich stronach, udostępniane na rzecz AdWords. Jednak wydawcy zarabiają tylko wtedy, gdy użytkownicy klikną w reklamy na ich stronie.
Trzecią istotna różnicą jest proces konfigurowania obu platform. Aby rozpocząć korzystanie z AdWords i AdSense należy założyć oddzielne konta dla każdej z usług.
Proces tworzenia kampanii w AdWords wydaje się odrobinę bardziej skomplikowany i wymaga większego doświadczenia w tworzeniu kampanii przy wyborze trafnych słów kluczowych, dopasowań, rozszerzeń itd. Aby rozpocząć wyświetlanie reklam w AdWords należy założyć konto.
Wszystko czego potrzeba, aby rozpocząć to:
- Konto Google,
- Zalogowanie się do AdWords używając adresu e-mail oraz hasła,
- Ustawienie kampanii w systemie Google AdWords.
Po prawidłowym skonfigurowaniu konta, stworzeniu tekstów reklamowych, wybraniu odpowiednich słów kluczowych dla Twojej branży oraz po opłaceniu budżetu, Twoje reklamy zaczną się wyświetlać.
- W przypadku AdSense, musimy podać trochę więcej informacji o sobie i naszej witrynie. Wymagane są:
URL naszej strony, - Język, w którym będą wyświetlać się reklamy na naszej witrynie,
- Typ konta (do wyboru są 2 rodzaje kont indywidualne dla wydawców zatrudniających mniej niż 20 pracowników, oraz konto firmowe dla firm zatrudniających więcej niż 20 pracowników)
- Imię i nazwisko,
- Numer telefonu
Po dokonaniu rejestracji w AdSens będziemy mieć możliwość:
- Wybrania typu reklamy, które chcemy wyświetlać na swojej witrynie. Do wyboru, są reklamy tekstowe, graficzne, video, audio animowane, multimedialne, pliki Flash,
- Wybrania miejsca, gdzie na stronie chcemy, aby reklamy się pojawiały,
To co jest prostsze w AdSense to łatwość i większa automatyzacja po skonfigurowaniu, niż w przypadku reklamy AdWords. Google jest w stanie automatycznie wybrać za nas najbardziej odpowiednie i najlepiej płatne miejsca do wyświetlania reklam na naszej witrynie.
Tworzy skuteczne reklamy w Google AdWords, optymalizuje kampanie, maksymalizuje ROI i generuje zaawansowane Google Analytics.