Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU WWW.FREELINE.PL

Moja Spółka działa na rynku usług internetowych od 2006 roku. Przez ten okres zbudowałem zespół doświadczonych ludzi, którym nie trzeba tłumaczyć, jak ważne jest odpowiedzialne postępowanie z informacjami powierzonymi nam przez Klientów i użytkowników naszych witryn internetowych. Wiemy, że bezpieczeństwo informacji w tym ochrona danych osobowych musi być częścią każdego projektu jaki realizujemy.

Freeline – to mój najważniejszy zawodowy projekt, a zebrane doświadczenia i obserwacja rynku upewniają mnie w słuszności podejmowanych wysiłków, w celu ciągłego monitorowania i podnoszenia poziomu bezpieczeństwa.

Piotr Ostrzyżek
CEO Freeline Sp. z o.o.


Freeline Sp. z o.o. zapewnia, że przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ustawy z dnia o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.

Administrator danych i kontakt w sprawie przetwarzania danych

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Freeline Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Stanisława Dubois 6/3, 20-061 Lublin, NIP: 7123298638, REGON: 362094963.
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych należy kontaktować się korespondencyjnie pisząc na adres siedziby Administratora wskazany powyżej lub elektronicznie na adres skrzynki e-mail: biuro@freeline.pl.

Cel i podstawa prawna przetwarzania danych

Odwiedzający stronę freeline.pl trafiają tutaj w zróżnicowany sposób. Poszukują różnych informacji i co najważniejsze pozostawiają Administratorowi Danych Osobowych różne informacje o sobie (dane osobowe). Dlatego też, istnieje co najmniej kilka grup celów przetwarzania, a co za tym idzie, także różne podstawy prawne przetwarzania waszych danych.

  1. Dane osobowe przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego przetwarzamy w celu odpowiedzi na zadane pytania, podtrzymania kontaktu z osobami zainteresowanymi naszymi usługami i produktami lub szukającymi informacji w zakresie świadczonych przez nas usług. Dane te przetwarzam na podstawie wyrażonej przez Użytkowników witryny zgody, czyli art. 6 ust. 1 lit. a RODO, oraz na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora czyli art. 6 ust. 1 lit f RODO.
  2. Wchodząc na naszą stronę internetową, Użytkownicy zostawiają nam swój adres IP oraz dane z plików cookies, które przetwarzamy w celu prowadzenia analiz ruchu na stronie internetowej. Ten proces oraz dane jakie w nim przetwarzamy służy nam także do optymalizacji treści zamieszczanych na stronie oraz działań marketingowych. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora danych art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  3. Jeśli Użytkownik strony internetowej jest jednocześnie naszym Klientem, a wizyta na stronie Administratora związana jest ze świadczeniem usługi dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie należytej realizacji umowy czyli przesłanki opisanej w art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

Kategorie danych oraz okres przetwarzania, przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe, które Użytkownik strony internetowej przesyła nam za pośrednictwem formularza kontaktowego np.: imię nazwisko adres e-mail, inne… będziemy przetrzymywali do momentu wycofania udzielonej zgody na ich przetwarzanie, ustania (wygaśnięcia) celu dla którego zostały pobrane lub przez okres do 5 lat od dnia ich otrzymania danych.
  2. Dane służące do analizy ruchu na stronie internetowej przetwarzamy nie dłużej niż 5 lat.
  3. Dane Klientów przetwarzane są przez cały okres współpracy a po jej zakończeniu zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi ordynacji podatkowej oraz do wygaśnięcia wzajemnych roszczeń.

Obowiązek podania danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak brak niektórych danych takich jak adres mail, może uniemożliwić nam wzajemny kontakt. Adres IP pobierany jest automatycznie natomiast dane z plików cookies Użytkownik może kontrolować za pośrednictwem ustawień swojej przeglądarki internetowej (ustawienia prywatności).

Odbiorcy danych osobowych

Przekazane przez Użytkowników strony www dane osobowe pozostają w zasadzie wyłącznie do dyspozycji Administratora. W sporadycznych sytuacjach jako Administrator możemy je przekazać/powierzyć odpowiednim instytucjom lub partnerom biznesowym.

Dane osobowe Klientów przekazujemy wyłącznie tym partnerom biznesowym, którzy obsługują nas jako podmiot prowadzący działalność gospodarczą.

Podstawą prawną takiego działania są przepisy prawa lub odpowiednio skonstruowane umowy powierzenia zapewniające Administratora o bezpiecznym przetwarzaniu tych danych. Odbiorcą danych jest biuro rachunkowe, administrator serwera a w określonych przypadkach kancelaria prawna czy firma windykacyjna. Administrator oświadcza że co do zasady, nie przekazuje danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Nie mniej jednak, strona wykorzystuje narzędzia analityczne, których właścicielami są firmy spoza EOG, zatem może dojść do sytuacji w których niektóre informacje będą dostępne dla podmiotów spoza EOG.

Prawa podmiotów danych osobowych

  1. Prawo do wycofania zgody (art. 7 ust. 3 RODO).

Użytkownik ma prawo do wycofania każdej zgody, jakiej udzielił Administratorowi. Wycofanie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa przed momentem jej wycofania. Wycofanie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Administrator może świadczyć jedynie za zgodą.

  1. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO).

Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Administrator przetwarza jego dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes. Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i Administrator nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Użytkownika zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Użytkownik wniósł sprzeciw.

  1. Prawo do usunięcia danych, tzw. „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO).
  • dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
  • wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
  • wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych;
  • dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu Administrator podlega;
  • dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.